اخبار فرش ماشینیاسلاید شو

اوستر ۶۰ ساله شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بهنام قاسمی :: مجله نساجی کهن :: ماجرای شرکت بزرگ و قدرتمند اوستر از سال ۱۹۵۷ و با چاپ مقاله ای سه صفحه ای در مجله نساجی آلمانی ملیند Mellıand  اغاز شد.

شرکت اوستر به عنوان یک برند بین المللی سابقه طولانی در بخش کنترل کیفیت  و دستگاه های اندازه گیری می باشد. این مقاله در واقع بررسی موفقیت های این شرکت در ۶ دهه گذشته می باشد و نشان می دهد پطور تلاش های اوستر در جهت افزایش کیفیت و ظرافت نساجی مفید واقع شده و درخواست های تولیدکنندگان را پاسخگو بوده است.

 

زبان مشترک صنایع نساجی
به دنبال در خواست بازار  اوستر اولین حسگر اندازه گیری یکنواختی نخ خود را در سال ۱۹۸۴ عرضه کرد. در واقع این محصول پاسخ به نیاز صنایع نساجی ئنیا و به ویژه ریسندگان نخ به ایجاد معیاری برای کیفیت نخ بود. در واقع اوستر زبان مشترکی برای تمام ریسندگان نخ دنیا خلق کرد تا بتوانند معیاری برای کیفیت نخ های تولیدی خود در مقایسه با رقبا پیدا کنند.
با ورود USTER® STANDARDS به بازار  ریسندگان می توانستند اطلاعات مفیدی در باره U%  و  نمودارهای CV  نخهای کارد شده و شانه شده بدست آورند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از پنبه تا مخلوط الیاف
با وجود اینکه امروزه ویژگی های تخصصی زیادی برای نخها تعریف شده و اندازه گیری می شود همچنان میزان یکنواختی نخ یک عمل اساسی است. در سال ۱۹۹۷
نیاز برای بررسی ظرافت و یکنواختی الیاف تولیدی بشر ساخت نیز ضروری به نظر میرسید و به همین جهت اوستر در سال ۱۹۹۷ تکنولوژی  USTER® AFIS را به بازار معرفی کرد که اطلاعات بسیار زیادی را در باره گستره وسیعی از الیاف مانند الیاف پشم، ویسکوز، پلی استر و حتی مخلوط الیاف به دست می دهد.

در سال ۱۹۵۷ USTER® STANDARDS  تنها سه پارامتر کیفیت را اندازه گیری می کرد که خروجی آن تنها در غالب ۶ نمودار بود در اخرین ورژن USTER® STANDARDS  که در سال ۲۰۱۳  به بازار عرضه شد  ۱۰۱ پارامتر نخ اندازه گیری می شود که می توانید نتایج آن را در حدود ۲۵۰۰ نمودار مختلف پرینت بگیرید.

خطوط قرمز مشهور
خطوط قرمز مشهور اوستر برای همه فعالان صنعت ریسندگی جهان شناخته شده است این نمودارها و خطوط قرمز در طول زمان به دلیل کاربردهای زیاد و سهولتی که برای این صنعت ایجاد کرده بسیار آشنا و دوست داشتنی شده اند. امروزه با رواج بازاریابی و فرو اینترنتی نخ در سراسر جهان ارزش این خطوط بیش از پیش شده است و تمام خریداران و تجار قبل از خرید این نمودارها را بررسی کرده و کیفیت مورد نیاز خود را از میان این خطوط انتخاب می کنند. امروزه تولیدکنندگان نیز برای خضور در بازارهای جهانی به شدت نیازمند دیتاها و اطلاعاتی هستند که بتواند در قالب اعداد و ارقام به خریدار اطمینان لازم را برای کیفیت بالای نخ بدهد تا مصرف کنندگان بتوانند با اطمینا این نخ را در تولید پارچه، لباس و … استفاده کنند و نتایج آن را ببینند. در واقع اوستر پلی میان خریداران و مصرف کنندگان نخ در جهان ایجاد کرده تا بتوانند با یک زبان مشترک با یکدیگر صحبت کنند.

 

بهنام قاسمی :: مجله نساجی کهن ::

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×