اخبار نساجی

۲۵۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساختها در مناطق عشایری هزینه شده است

 

سمنان – رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: در برنامه چهارم، این سازمان دو هزار و ۵۰۰ میلیارد برای ایجاد زیرساخت ها در مناطق عشایری کشور هزینه کرده است و سایر دستگاه ها نیز حدود سه برابر این رقم در این بخش هزینه کرده اند.

‘جهانشاه صدیق’ روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر امور عشایر استان سمنان

افزود: باید با تلاش برای کاهش مشقات زندگی و افزایش درآمد عشایر، اقدامات اساسی انجام داد تا با تنوع در کار و افزایش در آمد، عشایر به خود اتکائی برسند.

وی یادآور شد: حدود ۲۰ درصد پروتئین دامی کشور را جامعه عشایر تولید می کنند و در استان سمنان نیز باید از جامعه عشایر و تنوع فراورده های آنها که یک فرصت است، حمایت شود.

صدیق خواستار فعال کردن شورای عشایر استان و پیگیری مطالبات جامعه عشایر شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: علاوه بر سازمان مرکزی عشایر و سازمان جهاد کشاورزی، باید سایر دستگاه ها نیز به این جامعه خدمت کنند و نیازمندی های عشایر به متولیان امر و مسوولان منتقل شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با اشاره به نقش مهم جامعه عشایری در تولید و اقتصاد کشور گفت: با معرفی جامعه عشایر باید به دنبال دریافت اعتبارات لازم برای ساماندهی امور عشایر بود.

‘سید مجید موسوی’ افزود : انجام کار با مشارکت مردم، ساماندهی تشکل های عشایری، فعال کردن کمیته عشایری در استان سمنان با هدف ساماندهی امور عشایر، تهیه زیر ساخت ها برای اسکان داوطلبانه عشایر و ایجاد تنوع شغلی در جامعه عشایر باید از برنامه های قابل پیگیری مدیر جدید امور عشایر این استان باشد.

مدیر سابق امور عشایر استان سمنان نیز گزارشی از وضعیت عشایر استان، تعداد دام، معیشت عشایر و میزان تولیدات آنها ارائه کرد.

‘افضلی’ افزود: در سال ۹۰ با هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار ۳۰ پروژه در بخش عشایر استان سمنان اجرا شده که بیشترین هزینه ها مربوط به کوچندگان و آبرسانی بوده است.

در این مراسم با تقدیر از مدیر قبلی، ‘حشمت الله جدیدی’ به عنوان مدیر جدید امور عشایر استان سمنان معرفی شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×