اخبار نساجی

‫شایع‌ترین بیماری شغلی در کشور چیست‬؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

‫شایع‌ترین بیماری شغلی در کشور چیست‬؟

 

یک متخصص طب کار با بیان اینکه اختلالات اسکلتی عضلانی در ردیف شایع‌ترین بیماری‌های شغلی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: شرایط فیزیکی کار و نوع شیوع زندگی افراد، ابتلا به اختلالات عضلانی را تسریع می‌کند.

به گزارش زلال نیوز، دکتر مصطفی غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیماری‌های مختلفی ممکن است بسته به نوع صنایع و نوع کاری که افراد انجام می‌دهند به سراغ کارکنان ادارات و کارگران بیاید، عنوان کرد: بیماری‌های ریوی، ناراحتی‌های پوستی، اختلالات اسکلتی عضلانی و افت شنوایی ناشی از آلودگی صوتی از جمله بیماری‌هایی هستند که افراد شاغل را تهدید می‌کنند.

عضو هیات علمی گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در برخی صنایع که با حلال‌ها و صنایع شیمیایی سروکار دارند ممکن است عوارض خونی و پوستی نیز به میزان بیشتری مشاهده شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

غفاری در پاسخ به اینکه چرا مصرف آزبست علی‌رغم اعلام ممنوعیت استفاده از آن در برخی صنایع همچنان مشاهده می‌شود، گفت: مواجهه با آزبست، اثرات خود را امروز یا فردا بر جای نمی‌گذارد و عوارض بلندمدت دارد، بنابراین اگر امروز ممنوعیت آزبست را اعلام کنیم، کماکان تا چند سال آینده می‌توانیم عوارض آن را مشاهده کنیم.

وی افزود: عوارض ناشی از مواجهه با آزبست بسیار دیر خود را نشان می‌دهند. ممنوعیت مصرف آزبست در صنایع به صورت قانونی پیگیری شده و به تصویب رسیده است، اینکه آیا در عمل اجرا شده و کنترل شود، نیازمند نظارت گسترده‌تر است.

به گفته عضو هیات علمی گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حال حاضر مصرف آزبست در تمام دنیا ممنوع است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×