اخبار نساجی

گشایش ال سی در بغداد فراهم شده است

 

رایزن بازرگانی صنعتی و معدنی جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: با پیگیری های به عمل آمده از سوی دولت تدبیر و امید، امکان افتتاح اعتبار اسنادی، صدور ضمانت نامه و انتقال وجه با نرخ روز بازار در شعبه بغداد بانک پارسیان فراهم شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون مرکز، ابراهیم محمدرضا زاده، افزود: صادرکنندگان می توانند با مراجعه به مدیریت شعب خارج از کشور این بانک درخواست خود را مطرح کنند.

وی اظهار داشت: در پی ایجاد شرایط ویژه در عراق،فرصت تازه ای پیش روی تجار و بازرگانان ایرانی قرار گرفته تا بتوانند کالاهای خود را به این کشور صادر کنند و جایگاه مفقوده خود در بازار عراق را مجدد به دست آورند.

یادآور می شود، بازار عراق چند سالی است که از تصرف کالاهای ایرانی خارج شده و این کالاهای ترکیه ای و کشورهای دیگر دنیا هستند که بازار عراق را به دست گرفته اند، در حالی که اشتراکات مذهبی و مرزهای طولانی میان ایران و عراق فرصتی مناسب برای صادرات کالاهای ایرانی به بازار عراق و ترانزیت کالاها برای ورود به بازارهای دیگر صادراتی جهان، از جمله مزایایی است که ایران را به لحاظ دسترسی به بازار عراق ممتاز کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در روزهای اخیر دولت عراق تلاش کرده تا با صدور مصوبات و تشویق بازرگان و تجار ایرانی، راه را برای حضور در بازار عراق هموار کند و در گام نخست، این کشور برخی از ضوابط ورود کالا از ایران را برداشته است.

همچنین مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران در این مورد توضیح داد: با توجه به شرایط کنونی عراق و مسدود بودن مبادی ورودی کالا از اردن و ترکیه، هیات وزیران این کشور برخی از ضوابط ورود کالا از ایران را برداشت.

سیدحسین حسینی محمدی افزود: هیات وزیران عراق بدون ارایه گواهی انطباق (COC) برای واردات کالا به عراق را به صورت موقت تصویب کرد و این اقدام در جهت تسهیل و افزایش واردات از ایران انجام شده است.

وی تصریح کرد: شرایط ایجاد شده یک فرصت مناسب و ویژه برای صادرکنندگان کالای ایرانی است تا با حفظ کیفیت و برند ملی کالای ایرانی در بازار عراق، موانع غیرتعرفه ای در مسیر صادرات را تعدیل و حذف کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×