اخبار نساجی

گزارش کارگروه حمایت از تولید و تنظیم بازار با حضور رئیس جمهور

 

قائم مقام وزیر صنعت از جلسه کارگروه حمایت از تولید و کارگروه تنظیم بازار که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گزارش داد.

مسعود موحدی در یک نشست خبری اظهار داشت: در بررسی ۵۰ قلم کالا که ۷۰ درصد تولید کشور را تشکیل می‌دهد، ۲۸ قلم افزایش تولید و ۲۲ قلم کاهش تولید داشته است که برنامه‌ریزی مناسب برای ارتقای موارد کاهشی صورت گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای واحدهای مهر ماندگار گفت: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ۱۵۷ طرح مهر ماندگار از طریق تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی آغاز شده است.

قائم‌مقام وزیر صنعت با اشاره به مشکلاتی که تحریم‌ها برای مردم و بخش تولید کشور داشته است، گفت: البته این تحریم‌ها باعث شده است، تا واردات و قاچاق کاهش پیدا کرده شاهد رشد تولید داخل کشور و افزایش تولید در برخی اقلام لوازم خانگی، چینی بهداشتی، پوشاک، نخ، الیاف، ماشین‌آلات، تجهیزات کارخانه‌ای، اقلام صنعتی واسطه‌ای و قطعات یدکی داشته باشیم.

وی افزود: برای تامین منابع و نقدینگی واحدهای تولید از صندوق توسعه ملی تسهیلات ریالی به ۲۴۷۴ واحد بنگاه کوچک، ۲۱۰۷ واحد بنگاه متوسط که تسهیلات ۱ تا ۷ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند و ۱۰۵ بنگاه بزرگ که در جمع ۹۲۵۰ میلیارد تومان به این سه گروه پرداخت شده است، همچنین ۶.۵ میلیارد دلار نیز منابع ارزی از طریق بانکها در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: همچنین از ماده ۱۶ قانون نیز که مربوط به سپرده بانکها می‌شود، نیز ۵۳۰ میلیارد تومان نیز در بخش تولید تسهیلات داده شده است.

موحدی با اشاره به تامین مناسب کالاهای اساسی از تقدیر رئیس جمهور در خصوص ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و تنظیم بازار در ایام پایانی آخر سال خبر داد.

وی در خصوص کارگروه حمایت از تولید که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: رئیس جمهور تاکید کرده‌اند تا منابع طرح‌های مهر ماندگار از صندوق توسعه ملی تامین شود و همچنین برای کسانی که به دلیل مسائل نقدینگی با بحران مواجه هستند، از محل بودجه صیانت از تولید مبلغ ۱۰۰ میلیارد پیش‌بینی کردند. همچنین برای صندوق حمایت از تولید نیز مبلغ ۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شد.

وی افزود: برای کسانی که از حساب ذخیره ارزی تسهیلات گرفته‌اند، این الزام وجود دارد تا بازپرداخت براساس ارز مبادله‌ای باشد، اما مدت زمان پرداخت با بررسی پرونده‌ها کمی طولانی‌تر خواهد بود.

وی در خصوص مصوبات کارگروه تنظیم بازار گفت: ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و استفاده از توان اصناف و تشکل‌ها و بخش‌خصوصی در تامین توزیع کالا اجرای طرح کنترل بازار شب عید و کنترل بازرسی کالاها از حلقه ابتدای زنجیره تامین کالا و تامین ارز خارج از نوبت برای کالاهای اساسی، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای تولید گوشت از جمله تصمیمات کارگروه تنظیم بازار بوده است.

موحدی افزود: ستاد تنظیم بازار با ریاست آقای مفتح تشکیل شده است که در خصوص پایش عرضه و تقاضا رسیدگی به شکایات مردم، اطلاع‌رسانی و تامین و توزیع و هماهنگی کار خود را از امروز آغاز کرده است و سخنگوی و دبیر آن نیز آقای پورکاوه تعیین شده است.

قائم‌مقام وزیر صنعت گفت: در بودجه ۹۲ اوراق صکوک یا اوراق خزانه اسلامی نیز برای تامین نقدینگی واحدهای تولید در نظر گرفته شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×