اخبار فرش ماشینی

گزارش آمار واردات و صادرات نساجی کل کشور طی سال ۱۳۹۴

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

گزارش آمار واردات و صادرات کل کشور طی سال 1394

براساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی مطابق با آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی سال ۱۳۹۴، کل صادرات صنایع نساجی کشور با احتساب رنگ، ماشین آلات و فرش دستباف بالغ بر ۷/۹۳۵ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته افت ۸ درصدی داشته است. صادرات محصولات صنایع نساجی بدون احتساب رنگ، ماشین‌آلات و فرش دستباف طی سال ۹۴ برابر با ۹/۶۱۵ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال ۹۳ افت ۷ درصدی داشته است.

کفپوش با صادرات ۸/۲۹۴ میلیون دلار صدرنشین صادرات محصولات نساجی بوده بطوریکه در مقایسه با صادرات این محصول در سال ۹۳ رشد ۱درصدی داشته است.

براساس این گزارش عمده ترین اقلام صادراتی پس از کفپوشهای نساجی طی سال گذشته از نظر ارزش به ترتیب عبارتند از : انواع الیاف به ارزش ۶/۵۵ میلیون دلار، انواع نخ به ارزش۴/۴۸ میلیون دلار و پس از آن پوشاک با اختلاف اندکی به ارزش ۲/۴۸ میلیون دلار و سپس پارچه به ارزش ۹/۳۴ میلیون دلار در رتبه های بعدی قرار دارند.

براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی سال ۱۳۹۴ کل واردات نساجی کشور با احتساب ماشین‌آلات و رنگ با افت ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته به رقم ۵۷۰/۱ میلیارد دلار رسیده است. واردات صنایع نساجی کشور بدون احتساب رنگ و ماشین آلات، در این مدت بالغ بر ۱۵۱/۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته ۲۱ درصد افت داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در سال ۹۴ واردات انواع الیاف بالغ بر ۲/۳۲۵ میلیون دلار بوده که در مقایسه با واردات سایر محصولات نساجی در رتبه نخست قرار گرفته است. پس از آن واردات پارچه به ارزش ۲۹۵ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد. واردات پارچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت ۱۹ درصدی داشته است. واردات نخ به ارزش ۲۶۸ میلیون دلار پس از الیاف و پارچه بیشترین واردات را در میان محصولات نساجی داشته است. اما مقدار آن نسبت به سال ۹۳ افت ۱۸ درصدی داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×