اخبار نساجی

کمبود کالایی وجود ندارد

استاندار تهران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بهاره (عرضه مستقیم کالا) با اشاره به شایعاتی پیرامون کمبود کالا گفت: این نمایشگاه ها ثابت می کنند آنقدر کالا است که جا برای عرضه شاید کم باشد و هیچ کمبود کالایی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اصناف خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی تمدن در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزیابی کیفیت و قیمت کالاها نیز اظهار کرد: ارزیاب، قیمت و کیفیت کالا را می سنجد و در صورتی که مناسب نباشد کالا را برمی گرداند؛ در طول بازدید از نمایشگاه برخی از قیمت آجیل گلایه داشتند که به آن سالن نیز مراجعه می کنیم و اگر گلایه ها درست باشد غرفه ها را در اختیار کالاهای مناسب دیگر قرار می دهیم.

وی با تاکید بر همکاری بسیار خوب تولیدکنندگان و اصناف تصریح کرد: ۱۰ هزار غرفه ای که در تهران در نمایشگاه بهاره فعالیت می کنند پاسخگوی بخش مهمی از مایحتاج مردم هستند.

استاندار تهران با اشاره به این که افزایش قیمت ها در بازار بی جهت است، افزود: برخی کالا را با دلار ۹۰۰یا هزار تومانی خریداری کردند اما جنس را نگهداری و در حق مردم اجحاف می کنند. بازرسان انبارها را بازرسی کرده و در صورت مواجهه با چنین موردی کالاها را با قیمت مصوب به مردم می دهند.

تمدن با تاکید بر حراج کالاهای چهار انبار احتکارکننده گفت: بازرسان چهار انبار را در ماه اخیر حراج کرده و در اختیار مردم قرار دادند. هر جنسی که فروخته نشود به معنای احتکار آن است.

وی با تاکید بر ارائه بسته های حمایتی تولیدکنندگان گفت: حمایت از تولید در قالب بسته های حمایتی آغاز شده و به سه دسته تقسیم می شود. یک بخش مربوط به بسته حمایتی سوخت واحدهای تولیدی است به این صورت که به واحدها وام بلند مدت داده می شود و یا سوخت ارائه می گردد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تمدن افزود: بسته حمایتی دوم مربوط به نوسازی و بازسازی خط تولید است که چهار هزار و۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی واحدها در نظر گرفته شده است.

استاندار تهران همچنین با اشاره به بخش سوم بسته حمایتی گفت:این بسته برای واحدهای صنعتی جدید در نظر گرفته شده که تصویب و ارائه می شود.

وی در ادامه با اشاره به تاخیر بانک ها در پرداخت تسهیلات تصریح کرد: موانع برداشته شده و تسهیلات ارائه می شود.

تمدن با تاکید بر عرضه ارز مورد نیاز واردکنندگان نیز گفت: هر چقدر ارز مورد نیاز واردکنندگان باشد، بانک مرکزی آن را تامین می کند و مانعی بر سر راه نیست.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: واردکنندگان از یک هفته قبل ارز دریافت می کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×