اخبار نساجی

کفشهای ویژه مبتلایان آلزایمر

 

کفشهای ویژه مبتلایان آلزایمر

 

استفاده از فناوری سیستم موقعیت یاب جهانی در تولید کفش می‌تواند به مبتلایان آلزایمر و افرادی که از آنها مراقبت می‌کنند این اطمینان را بدهد که هرکجا که بروند محل قرارگیری آنها روی نقشه مشخص است.

کفشهای هوشمند مجهز به موقعیت یاب جهانی دربرگیرنده یک گیرنده موقعیت یاب جهانی برای ارسال موقعیت کفشها است که به یافتن مبتلایان به آلزایمر کمک می کند.

در بریتانیا تعداد افراد مبتلا به آلزایمر ۸۰۰ هزار نفر است و پیش بینی شده که این تعداد ظرف یک دهه آینده از مرز یک میلیون نفر نیز تجاوز کند از این رو آئترکس به عنوان تولید کننده این کفشها اظهار داشته که این فناوری می تواند برای افزایش حمایتهای از بیماران مبتلا به آلزایمر بهره بگیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این کفشها و گیرنده موقعیت یاب آن می تواند رد افرادی که آنها را به پا کرده اند در سایتهای ردیابی مشخص کند

فرستنده رادیویی در پاشنه راست کفش کار گذاشته شده که می تواند محل دقیق کاربر را نشان دهد و اطلاعات را با فاصله های مشخص به ایستگاه مرکز تعیین شده ارسال کند.

اگر کاربر از یک منطقه مشخص عبور کند، فردی که کنترل را برعهده دارد می تواند موقعیت را مشخص کند و محل دقیق کاربر را تشخیص دهد؛ اگر هم کاربر سرگردان شود فردی که مسئولیت نگهداری وی را برعهده دارد هشداری روی تلفن همراه و رایانه خود دریافت می کند که موقعیت دقیق کاربر را نشان می دهد.

گیرنده موقعیت یاب جهانی داخل پاشنه کفش کار گذاشته شده است و عبور کاربر از یک منطقه مشخص را گزارش می کند

براساس گزارش دیلی میل، این شرکت درحال رایزنی با مراکز حمایت از بیماران آلزایمری است تا بتوانند از این فناوری استفاده کنند.

یکی از مشکلات این فناوری عمر کوتاه باطری گیرنده موقعیت یاب آن است که تنها ۲ روز دوام دارد و زمانی که عمر باطری پایان یابد پیام هشدار دهنده فردی که کنترل را برعهده دارد ارسال می شود؛ از سوی دیگر قیمت نسبتا بالای ۴۷۵ دلاری این کفش و همچنین هزینه ۴۷ دلاری ماهانه آن امکان خرید را برای تمام مبتلایان به آلزایمر میسر نمی کند.

 

دریافت فرم اشتراک مجله

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×