اخبار نساجی

کاهش ۱۵ پله‌ای رتبه ایران در فضای کسب و کار طی ۴ سال

 

معاون تعاون وزیر کار با تأکید براینکه درحال حاضر رتبه ایران ۱۵۲ در فضای کسب و کار است، افزود: افزایش بهره وری در تعاون را در برنامه‌های هفت‌گانه دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدحمید کلانتری معاون تعاون وزیر کار با حضور در نشست خبری همایش بهره وری در فضای کسب و کار با تأکید براینکه انجمن بهره وری کمک‌های بسیاری را از وزارت کاربرای برگزاری این همایش داشته است گفت: به دنبال این هستیم که تا ببینیم در این همایش چگونه می‌توانیم به بهبود فضای کسب و کار کمک کنیم.

وی ادامه داد: چندین مجموعه در فضای کسب و کار تأثیرمستقیم دارند. مجموعه‌ای از عوامل که در افزایش انگیزه تولیدکنندگان، آرامش و امنیت در سرمایه گذاری، روان شدن امور اداری و جاری و افزایش تولید نقش موثری دارند می‌توانند در بهبود فضای کسب و کار موثر باشند.

معاون تعاون وزیر کار با اشاره به شاخص‌های دهگانه برای بهبود فضای کسب و کار تأکید کرد: در سال ۲۰۱۴ رتبه کسب و کار ایران که توسط بانک جهانی به دست می‌آید از بین ۱۸۹ کشور ۱۵۲ بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اظهار کرد: این رتبه در سال ۲۰۱۰ وضعیت بهتری داشته و ما در رتبه ۱۳۷ بودیم.

کلانتری با بیان اینکه حدود سه سال قبل اتاق بازرگانی صنعت، معدن و تجارت قانون بهبود فضای کسب و کار را پیگیری کردند گفت: این قانون پیگیری و در مجلس به تصویب رسید که در حال حاضر می‌تواند به عنوان مطالبه از سوی مسئولان پیگیری شود.

وی با بیان اینکه شاخص‌ها در حوزه فضای کسب و کار عبارتند از ۱۰ مسئله مهم و ضروری گفت: شروع یک کسب و کار، پرداخت و دریافت وام، اجرای قراردادها، پرداخت مالیات، تسهیلات بانکی، حمایت از سرمایه گذاری، اخذ اعتبار از صندوق توسعه ملی، ثبت دارایی، اخذ جواز ساخت و اشتراک برق از جمله شاخص‌ها در این حوزه است.

معاون تعاون وزیرکار با بیان اینکه در برخی از این شاخص‌ها وضعیت بهتری نسبت به سایرین داریم گفت: در دادن مجوز برای ساخت و تولید رتبه ۵۳ و در حمایت از سرمایه گذاری رتبه ۱۶۶ را داریم.

وی با بیان اینکه بهره وری در تعاون مسئله مهمی است که باید به درستی دنبال شود افزود: مشوق‌هایی مانند بخشودگی ۲۵ درصدی مالیات برای تعاونی‌ها در راستای بهبود فضای کسب و کار وجود داشت که متأسفانه اجرایی نشد.

کلانتری بیان کرد: توسعه تعاونی‌ها با افزایش بهره وری می‌تواند بهبود وضعیت اشتغال را به دنبال داشته باشد. بهره وری تعاونی‌ها یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه است.

وی به برنامه‌های هفت گانه معاونت تعاون در راستای توسعه بخش تعاون اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و توانمندی تعاون، تحکیم تعاملات شبکه‌ای، توسعه همکاری بین بخشی، تأمین منابع و مشوق‌ها، توسعه بازار برند در تعاون و تعمیم و نظارت در سلامت بخش تعاون برنامه‌های مهمی است که این معاونت آن را به درستی دنبال می‌کند.

معاون تعاون وزیر کار ترویج فرهنگ تعاون را مهم ارزیابی کرد و افزود: اگر تعاون را به عنوان یک فرصت برای رونق اقتصادی تلقی کنیم باید در راستای فرهنگ سازی اثربخشی آن را افزایش دهیم. به طور مثال تعاونی‌های مصرف می‌توانند با همکاری مواد خود را از تعاونی‌های تولیدی تهیه کنند.

وی با بیان اینکه از دیگر محورهای اصلی که در این معاونت دنبال می‌شود همکاری بین دستگاهی است که وزارتخانه‌های مختلف بایستی در آن سایه قانون اصل ۴۴ و سند توسعه تعاون همکاری‌های لازم را در دستور کار قرار دهند.

کلانتری اظهار کرد: از دیگر برنامه‌هایی که باید در دستور کار قرار گیرد این است که فرهنگ تعاون به خوبی در جامعه نهادینه شود و مردم روحیه همکاری و اعتماد به تعاونی‌ها را دربرداشته باشند.

وی تأکید کرد: مهمترین عامل در بهبود فضای کسب و کار همکاری بین بخشی بین دستگاه‌هاست که تلاش می‌کنیم در بخش تعاون نیز به آن عمل کنیم.

معاون تعاون وزیر کار از جمله برنامه‌هایی که برای ترویج بخش تعاون مدنظر است را نام برد و افزود: همکاری با وزیر آموزش و پرورش برای نهادینه کردن فرهنگ تعاون از دوران خردسالی، گنجاندن سه واحد دانشگاهی در رشته‌های مختلف و تحقق برنامه‌های هفت گانه معاونت تعاون از مهمترنی اقدامات در ترویج فرهنگ تعاون است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×