اخبار فرش ماشینی

کارگاه آموزشی قالیبافی در شهرستان بندرعباس آغاز بکار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید عبدلی زاده ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: یکی از رویکردهای مهم سازمان صنعت ،معدن و تجارت هرمزگان احیا و زنده نگهداشتن هنر فرش بافی به عنوان یک رشته اصیل و کاربردی دراستان است تا با بهره گیری از این هنر منحصر بفردهم بتوان از مشاغل خانگی حمایت کرد و هم در راستای ایجاد اشتغال و ساماندهی قالیبافان خلاق هرمزگانی گام برداشت.

وی عنوان کرد: آموزش مقدماتی فرش دستباف (طرح آموزش و اشتغال) از تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور علاقمندان به این رشته در شهرستان بندرعباس آغاز به کارکرد.

عبدلی زاده اظهارداشت: در این دوره آموزشی کارآموزان به مدت ۱۲روز با نحوه چله کشی ،گره زنی ،پود گزاری و نقشه خوانی آشنا شده و بعد از آن به مدت ۴۵ روز نظارت و آموزش حین بافت را توسط ناظرین فنی می بینند.

به گفته وی، در دوره آموزشی مذکور۴۰ نفر ازکارآموزان زیر نظر مربیان مجرب قالی بافی استان آموزش های لازم را فرامی گیرند ، همچنین کار آموزان ضمن شرکت در آزمون و اخذ گواهی پایان دوره طی هماهنگی صورت پذیرفته با اداره کل فنی و حرفه ای پس از اخذ گواهینامه فنی یا تاییدیه صلاحیت فنی می توانند از مزایای بیمه بافندگان و تسهیلات بانکی استفاده کنند.

عبدلی زاده تصریح کرد: سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان هرمزگان در سال جاری دوره آموزشی قالی بافی را در شهرستانهای بندر عباس،سیریک، رودان و میناب برگزار می کند. تعداد کل فراگیران در مجموع ۲۰۰ نفر بوده که شامل ۲ دوره در بندرعباس، و یک دوره در شهرستان های میناب ، رودان و سیریک است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×