اخبار نساجی

چینی‌ها در ایران شهرک صنعتی می‌سازند

 

چینی‌ها در ایران شهرک صنعتی می‌سازند

 یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و چین در زمینه ساخت شهرک صنعتی در ایران به امضای محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و گائو هوچنگ وزیر بازرگانی چین رسید.

به گزارش مهر، در دیدار وزیر صنعت ، معدن و کشورمان با همتای چینی خود در تهران، این یادداشت تفاهم به امضا رسید و طرف چینی متعهد شد پس از مشخص شدن مکان فیزیکی نسبت به ساخت این شهرک صنعتی اقدام کند.

دو طرف برای توسعه واحدهای کسب و کار و ایجاد شهرک های صنعتی ایران – چین در ایران را تلاش خواهند کرد. همچنین توافق کردند در ایجاد این شهرک ها در ایران با مشارکت تشکل های کسب و کاری دو کشور همکاری کنند.

شهرک های صنعتی ایران – چین باید مبتنی بر توسعه کسب و کارها باشد و رفتارهای اقتصادی آن از اصول بازار پیروی کند. ایجاد شهرک های صنعتی ایران – چین باید با قوانین و مقررات دو کشور و معاهدات دوجانبه و چندجانبه که دولت های دو کشور آنها را امضا کرده اند ، مطابقت کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به منظور توسعه همکاری های کمیته مشترک اقتصادی، تجاری، علمی و همکاری های فناوری، یک کارگروه مشترک دو جانبه تشکیل خواهد شد. این کارگروه تلاش خواهد کرد مطالعه امکان سنجی احداث شهرک های صنعتی ایران – چین را در سال ۲۰۱۴ آغاز کند.

دو طرف بر اساس مطالعه امکان سنجی کارگروه، برای ایجاد شهرک های صنعتی ایران – چین برنامه ریزی خواهند کرد و نشست های کارگروه در ایران و چین برگزار خواهد شد.

در بخش دیگری از این تفاهم نامه آمده است: این تفاهم نامه به مدت پنج سال اعتبار دارد و پنج سال دیگر تمدید خواهد شد.

تفاهم نامه دوم نیز مربوط به همکاری‌های نمایشگاهی میان سازمان توسعه تجارت ایران و دفتر توسعه تجارت چین است که به امضای وزیر صنعت ایران و وزیر بازرگانی چین رسید.

تبادل اطلاعات و برنامه های نمایشگاهی و رویدادهای تجاری دو کشور، همکاری در سازماندهی نمایشگاه ها و تامین امکانات مورد نیاز هیئت های اقتصادی و همچنین لینک وب سایت های دو طرف در سایت های یکدیگر از مهم ترین موارد تفاهم نامه همکاری های نمایشگاهی ایران و چین است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×