اخبار نساجی

پیش بینی کاهش بازده نگهداری کالا

 

تهران- بانک چند ملیتی گلدمن سچز، برآورد سالانه خود در مورد بازده انواع کالا را کاهش داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، این در حالی است که گلدمن سچز پیش بینی خود در مورد قیمت نفت خام و طلا را افزایش داد و احتمال افزایش قیمت مواد خام را نیز بالاتر برد.

بانک یاد شده امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، تحلیلگران این بانک در راس آنها ‘جفری کاری’ ، برآورد خود در مورد بازده انواع کالا را از ۱۵ درصد (پیش از افزایش قیمتها در سال میلادی جاری) به ۱۲ درصد کاهش داده اند.

بر اساس این گزارش، تحلیلگران بانک گلدمن سچز، پیش بینی خود در مورد قیمت نفت برنت دریای شمال و طلا را به ترتیب به ۱۲۷ دلار و ۵۰ سنت و یک هزار و ۹۴۰ دلار در هر اونس رساندند.

قیمت نفت برنت دریای شمال و طلا در روز جاری به ترتیب ۱۲۱ دلار و ۵۴ سنت و یک هزار و ۷۵۶ دلار و ۵۰ سنت است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بهای انواع کالا در بازارهای جهانی، بر اساس شاخص جی.اس.سی.آی استاندارد اند پورز ۲۴ نوع ماده خام، امسال ۵/۸ درصد افزایش یافته و به بالاترین سطح خود در شش ماه اخیر رسیده است.

با قوت گرفتن اقتصاد آمریکا و کاهش نسبت ذخیره قانونی بانکها توسط بانک مرکزی چین، قیمت انواع کالا در بازارهای جهانی بالا رفت.

بر اساس اعلام شرکت خدمات مالی مورگان استنلی در تاریخ ۲۰ فوریه (دو روز پیش)، در حالی که این شرکت نیز نسبت به افزایش بهای انواع کالا در بازارهای جهانی خوشبین است، لیکن انتظار دارد قیمتهای نفت در نیمه اول سال جاری میلادی به دلیل عرضه ذخایر نفت و کاهش تقاضای جهانی برای آن، کمتر شود.

گلدمن سچز اعلام کرد، با توجه به فرصتهای ارزشمندی که داریم، به عوامل اصلی افزایش قیمتها در سال ۲۰۱۲ که فکر می کنیم روی شاخص قیمت نفت متمرکز خواهند بود، نگاه می کنیم.

بهای نفت دیروز در بازار نیویورک، پس از آنکه با اعطای دومین بسته نجات به یونان موافقت شد، به حداکثر مقدار خود در ۹ ماه گذشته رسید و قیمت طلا نیز امسال ۱۲ درصد افزایش یافته است.

گلدمن سچز نسبت به افزایش قیمت نفت خوشبین است زیرا معتقد است، قیمت نفت در مقابل توقف عرضه نفت از سوی ایران یا هر کشور دیگر آسیب پذیر است و ظرفیت مازاد اوپک نیز هنگامی که رشد اقتصاد جهانی شتاب می گیرد، کافی نیست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×