اخبار نساجی

وظیفه بانک‌ها بنگاه‌داری نیست؛ آنها نباید رقیب مشتریان خود شوند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

وظیفه بانک‌ها بنگاه‌داری نیست؛ آنها نباید رقیب مشتریان خود شوند

    مسعود دانشمند، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره اظهارات رییس کل بانک مرکزی مبنی بر ورود بانک‌ها به بنگاه‌داری اظهار کرد: بنگاه داری توسط بانک‌ها بدین معنی است که بانک‌ها وارد تجارت، خرید و فروش و بساز و بفروش بشوند که به طور قطع ورود بانک‌ها به این بازارها منطقی نیست و بازار را به هم می ریزد.

وی با بیان این‌که در صورت ورود بانک‌ها به بنگاه داری و کارهای تجاری آن‌ها رقیب مشتریان خود می‌شوند، تصریح کرد: البته بانک‌ها فعلا از طریق شرکت‌های بغل دستی نیز به کار بنگاه داری مشغول هستند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این‌که بانک‌ها تسهیلات و سپرده‌های خود را باید برای توسعه واحدهای خدماتی و بازرگانی به آن‌ها ارائه دهند گفت: ولی آنها با اختصاص این تسهیلات و سپرده‌ها به شرکت‌های بغل دستی بنگاه داری کرده و به فکر سود خود از این طریق هستند.

وی گفت: در این حالت نقش بانک‌ها واسطه‌ای شده و تسهیلات که باید در اختیار نظام اقتصادی کشور قرار گیرد از این جیب به آن جیب بانک‌ها می رود.

دانشمند با اشاره به نقص قوانین در زمینه بانکداری در کشور تصریح کرد:‌ چون بانک‌ها نمی توانند پول در آوردند باید به آن ها اجازه دهیم که کاری خلاف مصوبات انجام دهند؟

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در پایان با تاکید بر این‌که مصوبات باید اصلاح شود تا نظام بانکداری نیز اصلاح شود، گفت: نه این که به بانک‌ها اجازه دهیم تا با ورود به فعالیت‌های بنگاه داری، تجاری، خدماتی و … بازار را به هم بریزند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×