اخبار نساجی

وزیر اقتصاد باید پاسخگوی سکه یک‌میلیونی باشد

 

وزیر اقتصاد باید پاسخگوی سکه یک‌میلیونی باشد

یک‌میلیونی شدن سکه با واکنش چند تن از نمایندگان مجلس همراه شد.

خبرگزاری مجلس دیروز اظهارات سه تن از نمایندگان مردم را انعکاس داد. در این باره عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قیمت جهانی طلا رشد داشته است، اما رشد قیمت جهانی طلا به اندازه‌ای نیست که یک‌میلیون تومان شدن سکه در داخل کشور را توجیه کند.ثروتی افزود: دولت باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشد و بیش از این به تذکرات مجلس گوش فرا دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم گفت: قیمت سکه و ارز روی تمام محصولات چه داخلی و خارجی تأثیر داشته است. موسوی لارگانی تصریح کرد: در چنین شرایطی اقشار متوسط و فقیر جامعه توانایی خرید سکه را ندارند، در نتیجه فقط دلالان و سرمایه‌دارانی که بازار را در اختیار دارند با خریداری سکه وضعیت را این‌گونه می‌کنند. این نماینده اقتصادی در مجلس یادآور شد: در چنین شرایطی وقتی از وزیر اقتصاد سؤال می‌شود مسؤولیت بازار ارز و سکه را نمی‌پذیرد و آن را به عهده بانک مرکزی می‌داند و می‌گوید من جوابگوی کارهای بانک مرکزی نیستم.رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم با انتقاد شدید از نحوه مدیریت بازار سکه و با یادآوری اینکه امروز در هر خانه‌ای دلار، سکه و سایر ارزها وجود دارد، این مسأله را نوعی احتکار برشمرد و افزود: در این شرایط بانک مرکزی نباید تصمیمات لحظه‌ای که ثبات بازار را به خطر می‌اندازد، اتخاذ کند.ارسلان فتحی‌پور یادآور شد: بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی که در این باره مسؤولیت دارند، باید پاسخگوی مردم باشند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×