اخبار نساجی

ورود آرام فرابورس به ماه سوم

 

ورود آرام فرابورس به ماه سوم

در حالی که بورس اوراق بهادار تهران اولین روز خردادماه را مثبت آغاز کرد و با رشد ۷/۰ درصدی شاخص همراه شد، فرابورس ایران افت معاملات را در کارنامه خود ثبت کرد.

روز گذشته ارزش معاملات بازارهای فرابورس با جابه‌جایی ۱۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ۹۶ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با معاملات روز یکشنبه ۱۰ میلیارد ریال کاهش پیدا کرد. در این روز نماد معاملاتی شرکت افرانت پس از برگزاری مجمع عمومی عادی صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی ۷۸۰ ریالی به ازای هر سهم، با دامنه نوسان مثبت ۶ درصدی بازگشایی شد، اما در جریان معاملات روند متعادلی به خود گرفت و در نهایت ۳/۴ درصد رشد قیمت را ثبت کرد و به نرخ پایانی ۱۲ هزار و ۸۱۴ ریال رسید. این در حالی است که نماد معاملاتی ذوب‌آهن اصفهان به دلیل تعدیل بااهمیت در عملکرد واقعی پیش‌بینی سود سال ۹۰ متوقف شد.توکاریل نیز دیگر نمادی بود که روز گذشته عملکرد حسابرسی نشده سال مالی ۹۰ را به بازار ارائه کرد و بر این اساس سود هر سهم خود را از ۳۲۷ به ۳۴۵ ریال افزایش داد. همچنین سود سال مالی جدید این شرکت نیز معادل ۳۸۰ ریال اعلام شده است و به دنبال این تعدیل مثبت توکاریل با معاملات پررونقی همراه شد و در پایان معامله دو میلیون سهمی به ارزش ۷/۶ میلیارد ریال را به ثبت رساند. در بازار ابزارهای نوین مالی نیز اوراق اجاره امید و سامان همچنان در راس معاملات قرار گرفتند، به طوری که معامله ۱۸ میلیارد ریالی اوراق اجاره امید و ۵/۸ میلیارد ریالی اوراق اجاره سامان صورت گرفت. در مجموع دیروز ۵۲ نماد در بازارهای فرابورس معامله شدند که از این تعداد ۲۱ نماد با رشد نرخ، ۲۵ نماد با افت قیمت و مابقی بدون تغییر نرخ بودند.

آغاز پذیره‌نویسی بیمه تعاون

افزون بر این، روز گذشته پذیره‌نویسی شرکت بیمه تعاون به عنوان نخستین شرکت تعاونی سهامی عام در فرابورس آغاز شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در اولین روز پذیره‌نویسی سهام مزبور، تعداد ۵۹ میلیون و ۳۳۶ هزار سهام به ارزش ۳/۵۹ میلیارد ریال خریداری شد که به این ترتیب حدود ۴۷ درصد از کل سهام قابل پذیره‌نویسی در نخستین روز مبادله شد و ادامه آن به امروز موکول شد.

عرضه‌های بلوکی جدید

در همین حال سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد بلوک‌های سهام شرکت‌های جنگل شفارود و انتشارات علمی و فرهنگی را از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس به فروش رساند.

بر این اساس بلوک ۱۰۰ درصدی از سهام شرکت جنگل شفارود به صورت بلوکی به نرخ پایه هر سهم هزار و ۳۴۸ ریال، امروز در بازار سوم عرضه می‌شود. این بلوک معادل ۱۹۲ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۴۵۹ سهم از شرکت جنگل شفارود است که ارزش کل آن ۶/۲۵۹ میلیارد ریال برآورد شده است. یادآور می‌شود سازمان خصوصی‌سازی پیش از این در دو مقطع ۷ آذر و ۸ اسفند اقدام به عرضه سهام این شرکت به قیمت های پایه ۱۴۹۷ و ۱۳۴۸ ریال کرده بود، اما به دلیل عدم توفیق در فروش ۱۰۰ درصد سهام جنگل شفارود، هیات واگذاری شرایط فروش این شرکت را تغییر داد. همچنین بلوک ۴۹ درصدی سهام شرکت انتشارات علمی و فرهنگی نیز در تاریخ ۶ خردادماه روی میز فروش قرار می‌گیرد. سازمان خصوصی در نظر دارد تعداد سه میلیون و ۳۲۴ هزار و ۶۵۰ سهم معادل ۴۹ درصد از بلوک مزبور را به قیمت پایه هر سهم ۵۰ هزار و ۴۹۴ ریال در بازار سوم عرضه کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×