اخبار نساجی

واگذاری کامل بخش تولید و توزیع برق به بخش خصوصی

وزیر نیرو با تشریح جدیدترین اقدامات دولت برای خصوصی‌سازی در صنعت برق از واگذاری کامل بخش تولید و توزیع برق به بخش خصوصی خبر داد و گفت: دولت تنها در بخش انتقال برق نقش حاکمیتی خود را ایفا خواهد کرد.

مجید نامجو در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره برنامه‌های صنعت برق برای خصوصی سازی، گفت:‌ با برنامه‌هایی که برای اجرایی شدن اصل ۴۴ در کشور پیاده کرده‌ایم، به‌زودی وزارت نیرو تنها پست‌های فشار قوی و خطوط بزرگ انتقال را در اختیار خواهد داشت و مسئولیت تولید و توزیع برق تنها به عهده بخش خصوصی خواهد بود.

این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه دولت در صنعت برق تنها امور حاکمیتی را برعهده خواهد داشت، افزود:اصل ۴۴ قانون اساسی به وزارت نیرو اجازه داده است دو بخش تولید و توزیع را به طور کامل واگذار کند و تنها پست‌های فشار قوی و خطوط انتقال بزرگ را در اختیار داشته باشد و براین اساس وزارت نیرو برنامه‌های خود را پیش می‌برد.

نامجو با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه باید تا پایان برنامه بیش از ۲۵ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق وارد مدار شود، افزود: بر این اساس سالانه باید پنج هزار مگاوات نیروگاه احداث شود که این نیروگاه‌ها می تواند آبی، گازی و یا تبدیل به احسن نیروگاه‌ها و ارتقای توان آنها باشد.

وی افزود:‌ برنامه‌های بلند مدتی برای رسیدن به ظرفیت ۲۵ هزار مگاواتی طراحی شده است، به طوریکه بدهی های صنعت برق نشان می دهد که وزارت نیرو تلاش می کند مطابق برنامه ها حرکت کند، هر چند نداشتن بودجه باعث شده است تا حدودی از برنامه عقب بمانیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×