اخبار فرش ماشینی

هنرمندان آذربایجان شرقی در نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران حضور می یابند

تراب محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این نمایشگاه با حضور هنرمندانی از سراسر کشور در نمایشگاه بین المللی تهران همزمان با هفته صنایع دستی برپا می شود و هنرمندان استان با نمایش و ارائه آثاری در ۱۳ رشته صنایع دستی آذربایجان شرقی در این نمایشگاه حضور می یابند.

وی ادامه داد:این رشته ها شامل رشته های ورنی، گلیم، تابلو فرش، نقره کاری، سفال، چاپ باتیک، سراجی سنتی، شیشه، البسه محلی، رودوزی سنتی، تراش سنگ، زیورآلات، انگشترسازی و همجوشی شیشه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال و علاقمندی همیشگی بازدیدکنندگان از نمایش هنرهای صنایع دستی بومی اصیل و انحصاری استان در نمایشگاه های مختلف، گفت: آذربایجان شرقی یکی از قطب های اصلی کشور در تولید هر یک از سه رشته ورنی، نقره و سفال به شمار می رود به طوری که آثار و محصولات تولید شده توسط هنرمندان از بازار جهانی خوبی برای صادرات برخوردارند.

وی با اشاره به حضور مستمر هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی در نمایشگاه های ملی و بین المللی طی سال های گذشته، خاطر نشان کرد: حضور در نمایشگاههای تخصصی از جمله برنامه های دائمی هنرمندان استان به شمار می رود، که به دلیل اهمیت آشنایی سایر شهرها و کشورها با توانمندی ها و جاذبه های فرهنگی استان هنرپرور آذربایجان شرقی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نمایشگاه سراسری و ملی صنایع دستی با حضور هنرمندانی از سراسر کشور، از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ خرداد سال جاری همزمان با هفته صنایع دستی در تهران برگزار می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×