اخبار نساجی

هندی ها در ایران مجتمع پتروشیمی و کارخانه تولید کود احداث می کنند

 

پایگاه خبری بیزینس استاندارد به نقل از وزیر کود و مواد شیمیایی هند اعلام کرد: هندی ها قصد دارند در ایران مجتمع پتروشیمی و کارخانه تولید کود راه اندازی کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری بیزینس استاندارد، انانث کومار اضافه کرد که احتمال دارد نخستین منطقه ویژه اقتصادی خارجی این کشور در ایران راه اندازی شود و هم اکنون گفتگوها دراین خصوص در مراحل اولیه است.

این گزارش حاکی است: اگرچه در ابتدا میانمار و موزامبیک برای راه اندازی کارخانه های پتروشیمی هند نامزد شده بودند اما هم اکنون این کشور معتقد است که ایران می تواند مکان ایده آل راه اندازی نخستین منطقه ویژه اقتصادی باشد زیرا پالایشگاههای هندی هم اکنون از ایران نفت وارد می کنند و روابط تجاری گسترده ای با شرکت های ایرانی دارند.

کومار افزود: شرکتهای هندی با راه اندازی کارخانه های پتروشیمی در ایران می توانند به مواد اولیه ارزان دست یابند. از سوی دیگر، هند هم اکنون برای راه اندازی کارخانه تولید کود در ایران نیز در حال مذاکره است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

غلامرضا انصاری سفیر ایران در هند نیز تاکید کرد که شرکتهای هندی می توانند ایران را به عنوان تامین کننده قابل اعتماد مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی خود بدانند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×