اخبار نساجی

همکاری بخش خصوصی اصفهان و شرکت های آلمانی بررسی شد

 

در این دیدار که در هتل عباسی اصفهان انجام شد، سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان، آمادگی بخش خصوصی اصفهان برای همکاری با شرکت های آلمانی در بخش های گردشگری،صنایع دانش بنیان، معادن و صنایع معدنی، صنعت ساختمان، نساجی، صنایع کشاورزی و بسته بندی، قطعات خودرو و صنعت داروسازی را اعلام کرد.

وی همکاری موسسات مالی و بانک های آلمانی همچنین همکاری موسسات آموزش فنی و حرفه­ای آلمان با همتایان اصفهانی را خواستار شد و گفت: این همکاری ها می تواند نقش موثری در افزایش سرمایه های گذاری مشترک اقتصادی بین آلمان و استان اصفهان داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه با اشاره به قدمت روابط تجاری ایران و آلمان، گفت: بزرگترین طرف تجاری ایران نه تنها در اروپا بلکه در دنیا، آلمان بوده است.

سهل آبادی، عامل تقویت روابط حسنه تجاری و اقتصادی ایران و آلمان در دهه ­های گذشته را اعتماد دو جانبه با حفظ منافع مشترک دانست و گفت: حضور هیات آلمانی به عنوان اولین هیات تجاری از اروپا پس از مذاکرات هسته ای ژنو حکایت از بازسازی این اعتماد و اطمینان دو جانبه براساس همکاریهای متقابل دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی اصفهان در سال ۲۰۱۲ میلادی به عنوان برترین اتاق کنفدراسیون اتاق­های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه (CACCI) انتخاب شده است، گفت: این اتاق هم اکنون با دارا بودن بیش از سه هزار عضو فعال، یکی از بزرگترین اتاق­های ایران به شمار می آید و با اتاق های بازرگانی معتبر اروپا از جمله هانوفر، بروکسل و تورین همکاری دارد.

سهل آبادی با معرفی ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی اصفهان خواستار توسعه همکاری تجاری بین این استان و آلمان شد و گفت: دعوت از هیات های تجاری دو طرف و برپایی نمایشگاههای تخصصی می تواند زمینه توسعه تجارت بین استان اصفهان و آلمان را فراهم کند.

اریک شوایتزر رییس اتاق بازرگانی آلمان نیز در این دیدار خواستار توسعه همکاریهای مشترک بین دو اتاق شد و آمادگی شرکت هایی آلمانی برای همکاری با تولید کنندگان ایرانی بویژه استان اصفهان را اعلام کرد.

وی اضافه کرد: اصفهان به عنوان صنعتی ترین شهر ایران می تواند به عنوان حلقه واسط صنعت ایران و آلمان نقش آفرینی کند.

رییس اتاق بازرگانی آلمانی به همراه زیگمار گابریل وزیر اقتصاد و معاون صدر اعظم آلمان و ۵۹ نفر از دست اندرکاران امور اقتصادی تجاری و جمعی از مقامات سیاسی آلمان امروز سه شنبه وارد اصفهان شد و از بناهای تاریخی اصفهان از جمله مجموعه تاریخی میدان نقش جهان و کاخ موزه چهلستون دیدن کرد.

پروفسور مجید سمیعی رییس انجمن جراحان مغز آلمان ، این هیات را که اولین هیات اروپایی میهمان پس از اعلام جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و ۵+۱است همراهی می کند .

این هیات آلمانی برای گسترش روابط سیاسی ،تجاری و اقتصادی و به دعوت بیژن زنگنه، وزیر نفت روز یکشنبه، ٢٨ تیرماه وارد تهران شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×