اخبار فرش ماشینیمقالات نساجی

هر آنچه باید در مورد دموتکس دیجیتال بدانید …

مصاحبه با سرکار خانم نارینه آذلبار - نماینده انحصاری دموتکس در ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

در سال ۲۰۲۰ واژه های زیادی به دایره لغت صنعت نمایشگاهی دنیا اضافه شد. لطفا به عنوان یک کارشناس خبره در امور نمایشگاه های بین المللی توضیحات بیشتری در مورد نمایشگاه های دیجیتال یا آنلاین و نمایشگاه هیبرید و تفاوت های آن با نمایشگاه های فیزیکی بفرمایید.

همانگونه که متعاقب شیوع پاندمی کووید ۱۹ بسیاری از صنایع و تجارت ها دستخوش تغییرات شد، صنعت نمایشگاهی نیز ناگزیر به شروع فصلی جدید و افزودن سکوی نمایش دیجیتال گشت. به دلیل عدم امکان سفر بین شهری حتی برای شهروندان آلمانی، نمایشگاه های آلمان نیز درصدد برآمدند تا امکان حضور مشتریان بین المللی خود را حداقل در یک پلتفرم آنلاین فراهم کنند.

به همین منظور نمایشگاه هیبرید (ترکیبی از نمایشگاه فیزیکی و دیجیتال) و نمایشگاه های دیجیتال شروع به کار کردند و گمان می رود در آینده نیز جز لاینفک نمایشگاههای آلمان باشند. تفاوت عمده این دو در آن است که نمایشگاه هیبرید حضور زنده رویداد ها به همراه تلفیقی از نمایشگاه مجازی است لذا در نمایشگاه دیجیتال همه موارد اعم از غرفه ها، بازدیدکنندگان کنفرانس ها و غیره به صورت مجازی برگزار می گردد.

بسیاری اعتقاد دارند نمایشگاه های دیجیتال هیچ گاه در صنعت به ویژه در صنعت نساجی بازخورد و بهره وری لازم را ندارند. شما چه نظری در این مورد دارید؟

البته بسته به نوع کالاهای عرضه شده در هر یک از نمایشگاهها می توان گفت که کدام نمایشگاه دیجیتال بهره‌وری نسبی بهتری خواهد داشت. برخی از صنایع نظیر IT، ICT و فراورده های دیجیتال در مقایسه با صنایعی نظیر نساجی و فرش تفاوت های عمده‌ای دارند. البته برای صنعت فرش یکی از مهمترین ویژگی ها برای بازدیدکنندگان رویداد، امکان بررسی از نزدیک و حتی لمس جنس نمایش داده شده است. لذا با توجه به شرایط کنونی و عدم امکان پیش بینی قطعی در مورد اتمام صد در صدی این پاندمی، بسیاری از شرکت های نساجی و فرش بین‌المللی بر آن شدند که به جای قطع حضور در بازار به مدت دو سال، از امکان ایجاد شده توسط نمایشگاه دموتکس بهره گرفته و این مدل رویداد را نیز تجربه کنند.

دموتکس دیجیتال

دموتکس دیجیتال
دموتکس دیجیتال

نمایشگاه دموتکس ترکیه , آمریکا و هانوفر و چین در سال ۲۰۲۱ دستخوش تغییرات زیادی شدند. لطفا در مورد آخرین وضعیت این رویدادها به صورت جداگانه توضیحات لازم را بفرمایید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

جالب است بدانید که نمایشگاه هانوفر به طور قطعی در سال ۲۰۲۱ به رویداد دیجیتالی بدل شد. در خصوص نمایشگاه ترکیه و آمریکا هنوز هیچ تاریخ قطعی برای ۲۰۲۱ در نظر گرفته نشده است. حتی برای نمایشگاه دموتکس قازیانتب ترکیه علیرغم اینکه ۹۰ درصد مشارکت کنندگان شرکت های ترک و عمدتاً از خود قازیانتب می باشند، لذا برای نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۱ قطعاً این رویداد را به وقوع نخواهد پیوست.

با توجه به شروع واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در بسیاری از کشورها، و در صورتی که شرایط پیش بینی نشده ای پیش نیاید، بررسی تاریخ جدید برای این نمایشگاه در تابستان ۲۰۲۱ وجود دارد. در مورد نمایشگاه دموتکس چین نیز، علیرغم این‌که منشاء ویروس از چین بود و نتیجتا کل کره زمین دستخوش تغییرات عمده‌ای شد، لذا ظاهراً این کشور جزء معدود کشورهایی است که با ریتم تندتری به حالت عادی باز می‌گردد. نمایشگاه دموتکس شانگهای نیز در سال ۲۰۲۱ در تاریخ همیشگی ۲۴ تا ۲۶ مارس ۲۱ برگزار خواهد شد، لذا محدودیت‌های سفری برای اتباع غیر چینی سبب شد که بسیاری از این مشارکت کنندگان بین‌المللی امکان حضور نداشته و تنها آن دسته از شرکت‌هایی که در چین نماینده فعال دارند برای این نمایشگاه ثبت‌نام کنند.

تا کنون ۳ شرکت فرش دستباف و ماشینی ایرانی نیز در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده اند. لازم به ذکر است که این رویداد به صورت هیبرید برگزار می‌شود و آن دسته از شرکت‌های که تمایل به حضور داشته اما امکان سفر ندارد میتوانند از این بسته استفاده کنند.

اخبار بیشتر در مورد دموتکس

خانم نارینه آذلبار- دموتکس دیجیتال

چطور شرکت های ایرانی می توانند در نمایشگاه دیجیتال دموتکس امسال حضور یابند؟

شرکتهای ایرانی که تمایل به حضور در این رویداد دارند می‌توانند از طریق تماس با این دفتر نمایندگی اطلاعات کامل و نحوه حضور در این رویداد را دریافت نمایید. پیشنهاد می‌شود مخصوصا آن غرفه گذارانی که به صورت مداوم در این رویداد حضور داشتند قطعاً برای نمایشگاه دیجیتال ۲۰۲۱ نیز اقدام نمایند. بهای پیشنهاد شده برای حضور در مقایسه با اجاره غرفه بسیار کمتر بوده و غرفه‌داران می‌توانند از امکان ارائه محصولات خود با حضور در فروشگاهها و کارخانجات و پخش زنده و حتی از هماهنگی های جلسات B2Bبهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: پرواز چاپ دیجیتال بر فراز دموتکس

 

توصیه های شما برای حضور مفید و بهینه در یک نمایشگاه دیجیتال چیست؟ یک غرفه گذار و یا بازدید کننده چه نکاتی را باید رعایت کند؟

توصیه اکید اینجانب حضور در نمایشگاه دیجیتال حتی برای برهه زمانی کوتاهی که امکان برگزاری نمایشگاه فیزیکی وجود ندارد، می باشد. اکثر مشارکت کنندگان بین المللی اعم از شرکت های بلژیکی، آلمانی، ترک ، هندی و چینی از هم اکنون برای این رویداد ثبت نام کرده و آماده ارائه محصولات خود طی ویدیو هایی جذاب برای مخاطبین می باشند. شرکت‌ها می‌توانند با آماده سازی توضیحاتی از جانب مدیران به معرفی محصولات خود پرداخته و از این طریق اعلام کنند که از فعالان حوزه فرش حتی در این شرایط دشوار می باشند آنها می توانند با ثبت نام در بخش ویدیو زنده، حتی به صورت آنلاین با مشتریان خود و مشتریان جدید به تبادل نظر بپردازند.

خانم نارینه آذلبار- دموتکس دیجیتال
خانم نارینه آذلبار- دموتکس دیجیتال

عدم برگزاری دموتکس هانوفر چه آسیب هایی به صنعت فرش ماشینی و دستباف ایران به ویژه در بخش صادرات خواهد زد؟

قطعاً عدم برگزاری نمایشگاه فیزیکی دموتکس آسیب هایی برای کل صنعت فرش در پی خواهد داشت و این تنها شامل مشارکت‌کنندگان ایرانی نمی باشد. لذا اکثر شرکت های بین المللی با حضور در نمایشگاه مجازی مهر تایید بر تمدید فعالیت های خود دارند و امید دارم شرکت‌های ایرانی نیز حضور در این رویداد دیجیتالی را فرصت مغتنمی شمرده و حداقل برند خود را با حضور در پلتفرم دموتکس دیجیتال تبلیغ نمایند.

با توجه به این که بهای ۲۹۰۰ یورو برای حضور در این رویداد و امکان بهره مندی از معرفی محصولات و خود شرکت، امکان حضور در B2B ها، و امکان ارائه محصول به صورت سه بعدی و امکان دسترسی به حداقل ۵۰ شرکت بازدیدکننده مقرون به صرفه بوده و شرکت ها برای یک تبلیغ ساده حتی بایستی بیشتر از این مبلغ را پرداخت نمایند، لذا پیشنهاد می‌شود که اطلاعات مربوط به این رویداد دیجیتال را مطالعه کرده و نسبت به حضور اقدام فرمایند.

شرکت هایی که از قبل برای حضور در نمایشگاه تمام یا بخشی از هزینه ها را به حساب نمایشگاه واریز کرده اند چه شرایطی خواهند داشت آیا هزینه واریزی مسترد خواهد شد؟

شایان ذکر است به دلیل اینکه برای نمایشگاه فیزیکی ماه مه ۲۰۲۱ هنوز برای هیچ غرفه گذاری پیشنهاد مکان غرفه و صورتحساب صادر نشده بود، لذا هنوز هیچ مشارکت‌کننده ای مبلغی به نمایشگاه دموتکس بابت سال ۲۰۲۱ پرداخت ننموده است، همچنین از فرصت استفاده کرده و اعلام می‌کنم که شرکت ها می توانند از هم اکنون تمایل خود را برای حضور در نمایشگاه ماه ژانویه ۲۰۲۲ به دفتر نمایندگی دموتکس  در ایران اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: از نمایشگاه تهران تا دموتکس شانگهای؛ فرش سورنا در مسیر جاده ابریشم

 

آلمان صاحب قویترین و ثروتمند ترین شرکت های نمایشگاهی جهان است. حجم اقتصاد آلمان در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵ درصد افت داشته است. عدم برگزاری نمایشگاه ها چه آسیب هایی را به شرکت های برگزار کننده آلمانی و اقتصاد آلمان خواهد زد؟

صنعت نمایشگاهی یکی از صنایع کلیدی آلمان به شمار می رود و سالانه حجم بزرگی از چرخه اقتصاد آلمان از این ناحیه تامین می گردد بدیهی است که عدم برگزاری نمایشگاهها از شروع پاندمی در ماه فوریه ۲۰۲۰ تا پایان نیمه اول سال ۲۰۲۱ صدمات زیادی را در پی خواهد داشت.

لذا این امر به واسطه شرایطی پیش آمده است که تصمیم عدم برگزاری تنها در دستان برگزارکننده نمایشگاه ها نیست به همین منظور برگزار کنندگان درصدد بر آمدند تا نمایشگاه های هیبرید و دیجیتال را  برای این برهه زمانی و حتی شاید برای آینده طراحی و اجرا کنند. این تغییر عمده در اثر شیوع پاندمی ایجاد شده، لذا تداوم آن در آینده با توجه به تغییرات ایجاد شده در کل جهان پیش بینی می شود. به همین دلیل از شرکت‌های پیشرو تقاضا می شود تا به منظور پیشرفت همگام با مشارکت کنندگان بین المللی از سایر کشورها حضور در رویداد دیجیتال را جدی تلقی کرده و تنها در انتظار نمایشگاه فیزیکی نمانند.

در پایان به منظور آشنایی با نخستین نمایشگاه دیجیتال دموتکس می تواند از طریق این لینک اقدام نمایید و یا با دفتر دموتکس در ایران تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید :‌ همه چیز درباره چاپ دیجیتال فرش ماشینی

 

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×