اخبار فرش ماشینی

هدفگذاری ۴۵ میلیون دلاری صادرات الیاف پلی استر از دلیجان

رئیس هیات مدیره مجتمع تولیدی الیاف پلی استر دلیجان گفت: ۴۵ میلیون دلار صادرات الیاف پلی استر از این مجتمع تا پایان امسال هدفگذاری شده است.

بهروز محمدی گفت: در صورت فراهم بودن شرایط این واحد در دلیجان توانمندی صادرات تا ۱۰۰ میلیون دلار الیاف پلی استر را در سال دارد.
وی اظهارکرد: اجرایی نشدن تعرفه های گمرکی، تسهیلات با بازپرداخت ۱۸ درصدی، نداشتن قدرت رقابت در بازار جهانی و هزینه های بالای تولید از مهمترین مشکلات و موانع تولید الیاف پلی استر است.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران افزود: به منظور رقابت در بازارهای جهانی باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.
وی بیان کرد: تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد باعث شده تولید کنندگان قدرت رقابت در بازارهای جهانی را نداشته باشند.
محمدی بیان کرد:برای امسال تعرفه های گمرکی برنامه ریزی شده ولی تاکنون اجرایی نشده است و در صورتی که این امر میسر می شد تاثیر به سزایی در افزایش صادرات الیاف پلی استر می گذاشت چرا که کالاهایی که در داخل تولید می شود امکان وارداتشان محدود می شد.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران گفت: دلیجان به دلیل داشتن ظرفیت و پتاسیل در بخش های مختلف می تواند به عنوان یکی از قطب های صادراتی استان تبدیل شود.
محمدی به ظرفیت های شهرستان دلیجان اشاره کرد و افزود: موقعیت جغرافیایی ویژه دلیجان و فراهم بودن زیرساخت های صنعتی شرایط سرمایه گذاری در این شهرستان را متمایز کرده است.
وی ادامه داد: مجتمع تولیدی الیاف پلی استر دلیجان در خاورمیانه در زمره بزرگترین مجموعه های تولیدی است به طوری که صادرات ۲۰ درصد از الیاف پلی استر کشور از این شهرستان انجام می شود.
رئیس هیات مدیره مجتمع تولیدی الیاف پلی استر دلیجان گفت: کارخانجات الیاف دلیجان تامین کننده خوراک بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی داخلی وخارجی هستند.
وی افزود: این مجتمع برای سومین بار امسال به عنوان صادر کننده برتر ملی کشور انتخاب شد و ۲۹ مهرماه نیز مورد تقدیر قرار گرفت.
محمدی گفت: مجتمع تولیدی ساینا دلیجان در سال ۹۰ به بهره برداری رسیده و این واحد صنعتی بزرگترین کارخانه الیاف پلی استر هایتنا سیتی در کشور است که ظرفیت تولید سالانه آن ۴۵ هزار تن است.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران افزود: در مجتمع الیاف دلیجان روزانه ۲۰۰ تن الیاف پلی استر تولید و روانه بازار می شود و به عنوان پیشرو در تولید الیاف کتان تایپ با استحکام بالا، الیاف هالو کانجوگیت و ساده و الیاف سالید در رنگ های مختلف و تیشو الیاف شیشه در ایران به شمار می رود.
وی گفت: شرکت الیاف ساینا دلیجان، یکی از بزرگترین تولید کننده های الیاف پلی استر با مواد اولیه چیپس پتروشیمی و پرک بطری های پلی اتیلن ترفتالات با تولید روزانه ۲۰۰ تن در ایران می باشد.
وی گفت: عمده مصرف محصولات تولیدی این شرکت در صنایع ریسندگی- بافندگی تاری پودی و کشباف، بافندگی حلقوی، صنایع بی بافت، صنایع خواب، تزئینات خانگی، فرش و موکت، ایزوگام و لایی می باشد.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال دارد و به عنوان سومین شهر صنعتی استان مرکزی محسوب می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×