اخبار نساجی

نیمه اول امسال مردم چقدر پول گاز می‌دهند؟

 

نیمه اول امسال مردم چقدر پول گاز می‌دهند؟

با نزدیک‌شدن فصل گرم سال، بار دیگر تعرفه‌ گاز در بخش خانگی ذهن مشترکان را به خود مشغول کرده و این سوال را ایجاد می‌کند که آیا با نزدیک شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌‌ها قبوض گازی که از اردیبهشت‌ماه به دست مشترکان می‌رسد نسبت به سال گذشته سنگین‌تر خواهند بود؟
به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، پس از اجرایی‌شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها سال به دو فصل سرد و گرم تقسیم شد تا بدین ترتیب گازبهای مشترکان براساس اقلیم جغرافیایی، میزان مصرف و فصلی که در آن قرار دارند، محاسبه شود.

حال با نزدیک شدن زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و نزدیک‌شدن فصل گرم سال ۹۱ این سوال که در فصل گرم امسال گاز بهای مشترکان چگونه محاسبه می‌شود، ذهن بسیاری از مشترکان گاز را به خود مشغول کرده و تاکنون قیمت‌های جدید این بخش توسط مسوولان اعلام نشده است.

در سال گذشته، طی هفت ماه گرم سال گذشته در تمام اقلیم‌های در نظر گرفته شده میانگین بهای هر مترمکعب از گاز برای مشترکان خانگی حدود ۹۲ تومان محاسبه شد و در فصل سرد سال هم این رقم بر اساس اقلیم های تعریف شده به طور میانگین به حدود ۷۰ تومان کاهش یافت.

بهار سال ۹۰ تعرفه گاز در بخش خانگی ۸.۵ درصد افزایش داشت و با وجودی که افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی تا سقف ۲۰ درصد مجاز دانسته شده بود، در بخش گاز خانگی این افزایش تنها در حد ۸.۵ درصد بود و بدین ترتیب قبوض فصل گرم سال با افزایشی ۸.۵ درصدی و قبض های روزهای سرد سال همانند سال ۸۹ محاسبه شدند.حال باید منتظر ماند تا براساس اعلام ستاد هدفمندی یارانه‌ها مشخص شود که در بهار ۹۱ قیمت گاز کشور چگونه خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در سال گذشته به غیر از بخش خانگی قیمت گاز مصرفی در سایر بخش ها بدین شرح بود: گاز نیروگاهی ۸۰ تومان، صنعتی ۷۰ تومان، گاز مراکز دولتی و تجاری ۱۰۰ تومان، گاز بخش‌های کشاورزی و دامپروری ۶۰ تومان و سایر مصارف ۶۰ تومان .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×