اخبار نساجی

نوسانات ارزی پوشاک را هم گران کرد

 

نوسانات ارزی پوشاک را هم گران کرد

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که نوسانات نرخ ارز در سال گذشته، پوشاک را هم گران کرده، این در شرایطی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کند افزایش واردات به معنای ورود کالاهای بی‌کیفیت نیست.

آمار واردات پوشاک در مقایسه سال ۹۰ با سال ۸۹، نشانگر افزایش واردات است که البته مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت این افزایش آمار واردات را به دلیل نوسانات نرخ ارز می‌دانند.

بر این اساس، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که چنانکه در آمار اعلام شده از سوی گمرک کشور مشخص است، نظر به اینکه از لحاظ وزنی تغییرات چندانی در واردات قانونی پوشاک نسبت به سال گذشته ملاحظه نمی‌شود؛ لذا نمی‌توان بیان داشت که واردات افزایش یافته است.

از سوی دیگر، تغییراتی که از لحاظ ارزش ریالی یا دلاری مشاهده می‌شود، می‌تواند به علت تغییرات نرخ ارز، یا تغییر در گرایش واردکنندگان به وارد نمودن پوشاک با ارزش بیشتر یا گرانتر، باشد که این امر به تعبیری به معنای جلوگیری از واردات کالاهای بی‌کیفیت و کمک به تولیدکنندگان داخلی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

دریافت فرم اشتراک

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×