اخبار فرش ماشینی

نمایش ۴۰۰ طرح و نقش فرش دستباف در قم

امیر محمدی‌چهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، از برگزاری نمایشگاه «مسابقه طرح و نقشه فرش دستباف» به عنوان برند ملی استان قم خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی طراحان فرش ابریشم به اهل فن در نگارستان اشراق برگزار شده است.

وی با اشاره به جایگاه فرش قم در سطح کشور گفت: استان قم به عنوان قطب فرش دستباف در سطح کشور شناخته شده است و برای حفظ این جایگاه ارائه طرح و نقش‌های بسیار زیبا و جذاب برای بافت فرش ابریشمی لازم است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: در این نمایشگاه طراحان آثار خود را به دید اهل فن می‌گذارند و ضمن نمایش آثار به جلب مشتری می‌پردازند.

وی افزود: این نمایشگاه به منظور تشویق طراحان و معرفی برترین‌ها به اساتید فن توسط مرکز ملی فرش و با همکاری انجمن صنفی فرش دستباف استان قم و سازمان صنعت، معدن و تجارت برپا شده است.

محمدی‌ چهر ادامه داد: نمایشگاه «مسابقه طرح و نقشه فرش دستباف» برای نخستین بار در قم برپا شده است که در تلاش هستیم این نمایشگاه را در نوبت‌های بعدی گسترش دهیم و اساتید برجسته و اهل فن را از برپایی چنین نمایشگاه مطلع کنیم.

وی با بیان اینکه «مسابقه طرح و نقشه فرش دستباف» ۹ روز در قم برپا خواهد بود تصریح کرد: این نمایشگاه که از ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز شده با نمایش ۴۰۰ طرح و نقش فرش دستباف به مدت ۹ روز دایر است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه فقط طرح و نقش هنرمندان قمی به منظور معرفی این هنر به اهل فن پذیرفته خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×