گزارش نمایشگاه ها

نمایشگاه فرش وکفپوش ابوظبی اولین گام را پرقدرت برداشت

۵۵ شرکت معتبر جهان از ۱۵ کشور و حدود ۲۰۰۰ بازدیدکننده تخصصی از ۳۴ کشور جهان دستاورد اولین دوره نمایشگاه فرش و کفپوش ابوظبی بود که در تاریخ ۱ تا ۴ اکتبر ۲۰۱۵ در مرکز نمایشگاه های بین المللی ابوظبی و با وسعت ۳۱۰۰  متر مربع برگزار گردید. نمایشگاه ابوظبی در واقع گام اول از راهی طولانی برای صنعت فرش و کفپوش خاورمیانه است که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی برگزارکنندگان به ثمر نشست و توانست اولین گام را محکم و پر قدرت بردارد.

مجله کهن مثل همیشه در برگزاری رویدادهای فرش و کفپوش خاورمیانه در این نمایشگاه نیز به عنوان همکار مطبوعاتی رسمی و نماینده رسمی بازاریابی نمایشگاه در ایران (در بخش فرش ماشینی) در کنار شرکت انگلیسی Exco Media در برگزاری هر چه بهتر این رویداد ۴ روزه نقش موثری را ایفا کرد.
نمایشگاه فرش و کفپوش ابوظبی از جهات مختلف دارای  ویژگی های اساسی در مقایسه با سایر رویدادهای موجود در منطقه است که همین امر تقریباً موفقیت های سال های آتی نمایشگاه را نیز تضمین کرده است.

از جمله مهمترین ویژگی های این نمایشگاه حضور قدرتمندترین شرکت های تولیدکننده فرش وکفپوش به عنوان غرفه گذار و اسپانسر نمایشگاه است که اعتبار خاصی را به نمایشگاه می دهد و نشاندهنده اهمیت منطقه خاورمیانه و به ویژه ابوظبی برای شرکت های تولیدکننده فرش است.

در اولین دوره برگزاری این نمایشگاه می توان نام های بزرگی همچون: شرکت شاو کارپت آمریکا، الثریایی عربستان، شرکت ملی فرش و کفپوش ابوظبی، فرش زمرد مشهد ایران و انجمن بازیافت فرش و کفپوش آمریکا را در بین غرفه گذاران دید و اگر نگاهی به لیست بقیه شرکت کنندگان نیز بیندازید نام های بزرگ دیگری را مشاهده خواهید کرد.
ویژگی منحصر به فرد دیگر این نمایشگاه توجه به بخش بسیار مهم بازیافت فرش و کفپوش در منطقه خاورمیانه است.
بازیافت فرش و کفپوش در دنیای امروز از جایگاه فوق العاده ای برخوردار است و کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان از جمله پیشتازان این شاخه صنعتی هستند و توانسته اند تنها از بخشی از این گنجینه پنهان استفاده نمایند.
امروزه حتی در کشورهای نامبرده که سرمایه گذاری های عظیمی را بر روی بازیافت فرش و کفپوش انجام داده اند کمتر از ۱۰ درصد از فرش های موجود بازیافت می شوند و حدود ۹۰ درصد از این ماده ارزشمند به محل های دفن زباله سرازیر و زیر خاک دفن می شود.

نمایشگاه ابوظبی برای اولین بار این بحث را در خاورمیانه مطرح کرد که باید به فکر بازیافت آنچه می بافیم هم باشیم چرا که مواد اولیه اغلب کفپوش های ماشینی در حال حاضر مشتقات نفتی است و این منبع باارزشی برای آینده حیات زمین است.

کشورهای غرفه گذار : امارات، عربستان، ایران، انگلستان، آمریکا، ترکیه، تایلند، هلند، نپال، کویت، کوزوو، ژاپن، هند، افغانستان، فرانسه.
بازدیدکنندگان ۲۱۳۵ نفر از ۳۴ کشور جهان
کشورهای بازدیدکننده: امارات، ایران، هند، فلسطین، اردن، ایتالیا، مصر، پاکستان، لبنان، آمریکا، نپال، ترکیه، بحرین، سوریه، نیوزلند، قطر، بلغارستان، سوئیس، آلمان، کوزوو، اسلواکی، بلژیک، ژاپن، آرژانتین، آذربایجان، اکراین، الجزیره، برزیل، سریلانکا، فرانسه، فیلیپین، عربستان، کانادا و عمان.
شکوه فرش ایرانی
در تالار ویژه تابلو فرش ایرانی

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در نمایشگاه امسال بخش ویژه ای به نمایش تابلو فرش های دستباف و زیبای ایرانی اختصاص داده شده بود که چشم همگان را به خود خیره کرد و هنر دست بافندگان ایرانی را به نمایش گذاشت.

بنا بر اذغان بسیاری از کارشناسان حاضر در نمایشگاه هنر تابلو فرش بافی ایران به جهت بازاریابی و فروش در عرصه بین المللی پتانسیل های بسیاری دارد چرا که می تواند از مزیت های لوکس بودن و تزئینی بودن خود استفاده کند و بازار ویژه ای را برای خود ایجاد کند.
از همین حالا برای سال بعد آماده باشید

بازار با اهمیت خاورمیانه قطعاً مورد توجه بسیاری از شرکت های صادرکننده ایرانی است. چرا که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و به ویژه امارات نه تنها مرکزی برای تجارت بین المللی هستند بلکه به خودی خود به دلیل حجم بالای ساخت و ساز و نیاز دائمی به فرش و کفپوش بازاری قابل توجه خواهد بود. از طرفی تعداد زیاد نمایشگاه های بین المللی فرش و کفپوش در ماه های آغازین نیمه دوم سال همواره ترافیک پیچیده ای را برای مدیران فرش به وجود می آورد و اغلب برنامه نمایشگاهی شلوغ شرکت ها، چه به جهت بازدید و چه از لحاظ حضور در نمایشگاه به عنوان غرفه گذار تصمیم گیری را برای آنها سخت می کند. بنابراین در صورتی که قصد حضور در نمایشگاه فرش و کفپوش ابوظبی در سال ۲۰۱۶ که قطعاً هم از نظر تعداد شرکت کننده و هم از نظر بازدیدکننده حرفه ای رشد قابل توجهی خواهد داشت را دارید؛ بهتر است از همین حالا تاریخ دوره دوم نمایشگاه را در سررسیدهای خود یادداشت کنید.
دوره بعدی نمایشگاه فرش و کفپوش ابوظبی به مدت ۴ روز در تاریخ ۲۴ لغایت ۲۷ اکتبر ۲۰۱۶ در محل نمایشگاه های بین المللی ابوظبی برگزار خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ۷۷۲۴۵۷۸۰ و ۰۹۱۲۱۹۰۵۸۱۷ تماس حاصل نمائید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×