اخبار فرش ماشینی

نمایشگاه طرح و نقشه فرش دستباف منطقه غرب کشور در اراک برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد نادری در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه طرح و نقشه فرش دستباف منطقه غرب کشور با هدف معرفی قابلیت‌های فرش دستباف و ایجاد رقابت سالم و ارتباط مؤثر بین طراحان فرش استان‌های غربی برپا شده است.

وی افزود: استان مرکزی یکی از استان‌های با قدمت در تولید فرش دستباف است و فرش ساروق این استان از شهرت جهانی برخوردار است.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: فرش دستباف ایران از قدمت بسیار طولانی برخوردار است و فرش این کشور خریداران بسیاری در کشورهای مختلف دارد.

وی ادامه داد: امروز صنعت فرش یکی از مشاغل سودآور است و فعالان این عرصه می‌توانند با شناسایی دقیق نیازهای بازار نسبت به رونق این هنر اقدام کنند.

نادی اظهار داشت: یکی از راه‌های حضور جدی فرش‌بافان در عرصه بازارهای جهانی آشنایی کامل با نیاز مشتریان است که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نقش مؤثری در این زمینه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نمایشگاه طرح و نقشه فرش دستباف منطقه غرب کشور گفت: در این نمایشگاه ۶۰ طرح و نقشه اصیل فرش دستباف از پنج استان مرکزی، همدان، ایلام، لرستان و کرمانشاه در دو بخش نقشه‌های کلاسیک شهری و عشایری سنتی به نمایش درآمده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه آثار طراحان و هنرمندان نقشه‌کش شرکت کننده در این نمایشگاه تابستان امسال در نمایشگاه مرکز ملی فرش ایران به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: این نمایشگاه از امروز به مدت ده روز در محل شرکت تعاونی اتحادیه فرش دستباف استان مرکزی برای بازدید عموم دایر است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×