اخبار نساجی

نامزدهای ریاست بانک جهانی چه کسانی‌ هستند؟

 

فعلا نام دو آمریکایی برای ریاست بر بانک جهانی مطرح است.

خبرگزاری آلمان گزارش داد، مجله “فوکوس” امروز در پیش خبری درباره شماره جدید خود اعلام کرد هیلاری کلینتون  ۶۴ ساله وزیر امور خارجه آمریکا یکی از گزینه‌های ریاست بر بانک جهانی است.

این مجله به نقل از یکی از کارکنان ارشد بانک جهانی نوشت “او دارای صلاحیت کافی است و تماس‌هایی با سراسر جهان دارد” که همین امر کلینتون را به نامزد ایده آل برای ریاست بر بانک جهانی تبدیل می‌کند.

علاوه بر کلینتون، گفته می‌شود لری سامرز، مشاور پیشین باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا هم نامزد تصدی این سمت است. با این حال بنا به این گزارش، کاخ سفید کلینتون را ترجیح می‌دهد.

ضرب الاجل اعلام نامزدی تا پایان مارس

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پس از اعلام استعفای رابرت زولیک از ریاست بانک جهانی، این نهاد مالی تا اجلاس ۲۰ آوریل صندوق‌ بین‌المللی‌ پول‌ فرصت دارد، جانشین او را معرفی کند. به همین خاطر ضرب الاجل معرفی نامزدهای این سمت تا ۲۳ مارس تعیین شده است. زولیک ۵۸ ساله ۳۰ ژوئن پس از پنج سال ریاست بر بانک جهانی از سمت خود کنار می‌رود.

کلینتون پیش از این اعلام کرده بود که در صورت انتخاب مجدد اوباما به ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر دیگر در سمت وزیر امور خارجه فعالیت نخواهد کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×