اخبار نساجی

معاون وزیر صنعت: بسیاری از کالاهای ایرانی در جهان رقابتی هستند

 

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون بسیاری از کالاهای تولید ایران از قابلیت رقابت در عرصه بین المللی برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا ˈ مجتبی خسروتاجˈ سه شنبه شب درهمایش تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی استان البرز درکرج افزود: امروز این کالاها از لحاظ کیفی به مرحله ای رسیده اند که می توانند در ضوابط سخت صادراتی کشورها، مرزهای بین المللی را پشت سر بگذارند.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به کیفیت کالاها، گفت: مردم نباید تصور کنند که صادرات کالا سبب گران شدن تولیدات داخلی می شود زیرا افزایش صادرات بیانگر قدرت اقتصادی کشور درعرصه بین المللی است و توان تولید داخلی را به جهان نشان می دهد .

خسروتاج ادامه داد: باید تفکر اقتصادی که یکی از الزامات زندگی امروز است دربین اعضای خانواده های ایرانی درونی شود تا دراین بخش از هدر رفت سرمایه ها پیشگیری شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: آنچه در کشور ما مغفول مانده، بخش خدمات است که در بسیاری جهات بازده مناسب ندارد و یکی از مهم ترین علل مهاجرت به خارج از کشور، پایین بودن کیفیت خدمات مختلف در داخل است.

خسروتاج افزود: زیربنای خدمات رسانی در کشور در بسیاری حوزه ها از ساخت مسکن گرفته تا فعالیت تاکسی ها با مشکلاتی مواجه است که این امر زمینه نارضایتی مردم را فراهم می کند.

این مسوول گفت: وزارت صنعت ، معدن و تجارت طی سه دهه گذشته بیشتر تمرکز خود را به تولید و تامین کالاهای اساسی معطوف کرده و کمتر به مقوله خدمات رسانی با کیفیت توجه داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ، تدوین نظام صنفی شفاف را راهکاری برای ارتقای کیفی خدمات رسانی به مردم دانست و بیان کرد: اکنون تکلیف واحدهای صنفی برای خدمات رسانی به مردم مشخص نیست و دراین زمینه به تدوین قوانین و آیین نامه های به روز و شفاف نیاز داریم.

وی استفاده اصناف از فضای مجازی را به عنوان راهی برای سرعت و کیفیت بخشی به خدمات مطرح کرد و افزود: امروز خدمات رسانی الکترونیک در جهان شناخته شده است و در همه حوزه ها مورد استفاده قرار می گیرد، لذا این روش باید دربین اصناف کشورگسترش یابد.

استاندار البرز دراین آیین گفت: دولت تدبیر و امید تلاش دارد مسیر فعالیت تولیدکنندگان کالا و خدمات را در کشورهموار کند.

ˈسید حمید طهاییˈ ادامه داد: درعین حا اگر دخالت بخش دولتی در فعالیت های تولیدی راهگشای خروج از رکود اقتصادی و بهبود شرایط فعلی نباشد، باید اجازه داد بخش خصوصی در این حوزه با قدرت وارد عمل شود و دولت فقط نظارت کند.

وی افزود: تولیدکنندگان و صاحبان صنایع در مسیر فعالیت خود باید دستگاه های اجرایی را یار و همراه خود بدانند و از حمایت های آنها ناامید نشوند.

وی خاطرنشان کرد: شکوفایی اقتصادی کشور در بخش های مختلف نیاز به عزم جهادی همه مردم و مسوولان دارد و همه باید دست به دست هم دهند تا موانع موجود در این مسیر را از میان بردارند.

استاندار البرزاظهار کرد: استان البرز ظرفیت های زیادی در بخش تولید و صنعت دارد که این ظرفیت ها باید با بررسی های کارشناسانه و علمی شناسایی و به بهره برداری برسد.

طهایی گفت: برای جلوگیری از هدررفت زمان و سرمایه باید حوزه هایی که بیشترین درآمدزایی برای استان البرز را دارند و توسعه آنها با شرایط اقلیمی و فضای جغرافیایی استان نیز هماهنگ است، شناسایی و تقویت شوند.

دراین همایش ازتعدادی از صاحبان واحدهای صنعتی و خدماتی نمونه استان البرز تجلیل شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×