اخبار نساجی

مزایای قانونی به واحدهای صنعتی بدون مجوز تعلق نمی گیرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

کارگروه حمایت از تولید با موضوع طرح ساماندهی مجوزهای تولیدی کشور با حضور نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاههای مرتبط تشکیل جلسه داد.

مسوول دبیرخانه کارگروه حمایت از تولید گفت: در چند جلسه قبل نیز این موضوع بررسی شده بود و قرار شد اعضای کارگروه با توجه به برخی حساسیت های این موضوع بحث و بررسی بیشتری انجام دهند.

کیومرث فروتنی افزود: برای اجرای قوانین ذیربط و جلوگیری از بروز مشکلات برای مردم، حساسیتهایی وجود داشت که در این جلسه بر روی اصل اجرای طرح توافق شد .

وی اضافه کرد : با توجه به دغدغه های موجود در این مساله قرار شد کمیته ای کارشناسی به سرپرستی مدیر کل دفتر آمار و فرآوری داده ها راجع به جزییات بحث بیشتری به عمل آورند و درجلسه بعدی کارگروه به تصویب نهایی برسانند.

وی با بیان اینکه عمده این موضوع عمدتا راجع به شهرهای بزرگ است اضافه کرد : این واحدها بدون مجوزسه دسته اند: یک دسته واحدهایی که پروانه بهره برداری ندارند ، دیگر دسته ای که از جایی غیر از وزرات صنعت، معدن و تجارت پروانه گرفته اند و دسته دیگر واحدهایی که در یک مقطع زمانی خاصی از این وزارتخانه کارت شناسایی و گواهی فعالیت صنعتی دارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فروتنی تصریح کرد: این دسته از واحدها چون تابع مقررات خاصی نیستند و نظارتی نیز بر روی کار این دسته صورت نمی گیرد، بعضا محصولاتی غیر استاندارد نیز تولید می کنند و تابع قوانین مالیات و بیمه کارگران نیستند، از این رو باید شناسایی شوند تا هم سلامت مردم تامین شوند و هم تحت ضابطه در آیند و تحت رقابت با واحدهایی که شناسنامه دارند و به طور رسمی فعالیت می کنند قرار نگیرند.

وی اظهار کرد: اینگونه واحدها که اصطلاحا زیر پله ای گفته می شوند از برخی مزایای قانونی نیز برخوردار نخواهند بود و ضمن اینکه در صورت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها که حمایتهای واحدهای صنعتی و تولید انجام می شود طبیعتا واحدهای بدون پروانه را شامل نخواهد شد.

به گفته فروتنی دوشنبه آینده کمیته کارشناسی تصمیمات نهایی را در زمینه نحوه ساماندهی واحدهای بدون مجوز تولیدی اتخاذ خواهد کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×