اخبار نساجی

مردم بنگلادش خواهان ارتقای ایمنی کارگران صنعت پوشاک هستند

 

مردم بنگلادش خواهان ارتقای ایمنی کارگران صنعت پوشاک هستند

 

پس از ماجرای فروریختن ساختمان در داکا، مردم بنگلادش خواهان ارتقای ایمنی کارگران صنعت پوشاک هستند.

خبرنگار شبکه در پایتخت بنگلادش گفت: امدادگران همچنان در تلاش هستند برای کمک رسانی به افراد گیرکرده در زیر آوار ناشی از فروریختن ساختمان در حومه داکا (پایتخت بنگلادش) کمک کند.

تخمین زده می شود حدود چهل نفر در زیرآوار گیر کرده باشند. این ساختمان روز چهارشنبه فروریخت و پس از گذشت چهار روز هنوز هم تکلیف این ماجرا نهایی شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

امدادگران توانسته اند حدود یکصد نفر از افراد در زیر آوار را نجات دهند اما هنوز ماجرا تمام نشده است. امدادگران به صورت بی وقفه و بی امان در تلاشند شمار بیشتری را نجات بدهند.

مالکان دو کارخانه ای که ساختمانهای فروریخته به آنها تعلق داشته است، بازداشت شده اند. این کار پس از آن انجام شده است که هزاران نفر از کارگران صنعت نساجی و پوشاک بنگلادش به خیابانها ریختند و دستگیری صاحبان این دو کارخانه را خواستار شدند. معترضان می گویند این دو نفر درباره تامین ایمنی لازم در ساختمان فروریخته قصور کرده و به مسائل ایمنی توجه نداشته اند.

معترضان بنگلادشی خواهان بهبود شرایط کار برای کارگران صنعت پوشاک این کشور شده اند. این ماجرا برای دولت بنگلادش مشکل آفرین شده است. فعالان جامعه مدنی و اتحادیه های کارگری در بنگلادش، بر شدت فشارهای خود بر دولت برای رسیدگی به وضع این صنعت افزوده اند.

صدها کارخانه در بنگلادش در صنعت پوشاک فعالیت دارند و میلیونها نفر در این صنعت مشغول کار هستند. معترضان بنگلادشی می گویند باید برای حل مشکلات آنها اقدامات زیربنایی انجام شود. سازمان جهانی کار نیز بر فشار خود بر دولت بنگلادش افزوده است. مردم بنگلادش امیدوارند این فشارهای داخلی و بین المللی سبب ارتقای وضع ایمنی در کارخانه های پوشاک و نساجی این کشور شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×