اخبار نساجی

مذاکرات بین ژاپن و روسیه برای احداث خط لوله گاز

ژاپن به دنبال منابع جدید انرژی
مذاکرات بین ژاپن و روسیه برای احداث خط لوله گاز

مذاکرات بین ژاپن و روسیه برای احداث خط لوله گاز شرکت ملی گاز روسیه (گاز پروم) و مقامات ژاپنی مذاکرات مقدماتی برای احداث خط لوله گاز از روسیه به این کشور را با هدف گسترش عرضه انرژی به ژاپن آغاز کردند.

به نقل از”ریانوستی”, در ملاقاتی که بین سرجی ماهارا, وزیر امور خارجه سابق ژاپن و الکسی مدمدوف, رییس گازپروم صورت گرفت توافق شد با سرمایه گذاری ژاپن در منابع گازی روسیه و تاسیسات پالایش گاز عرضه گاز طبیعی مایع روسیه به ژاپن افزایش یابد همچنین مذاکراتی نیز برای احداث یک خط لوله بین دو کشور که از بستر دریا می گذرد, صورت گرفت. مطابق توافق های اولیه صورت گرفته ژاپن طی هفت تا هشت سال آینده بیش از ۷ میلیارد دلار در تاسیسات فرآوری و پالایش گاز طبیعی مایع روسیه سرمایه گذاری می کند.

به گزارش این خبرگزاری, ژاپن به عنوان چهارمین مصرف کننده انرژی جهان هیچ گونه منبع انرژی از خودش ندارد و برای تامین انرژی مورد نیاز مجبور است در سایر نقاط انرژی خیز جهان سرمایه گذاری کند.وقوع زلزله مهیب سال گذشته این کشور و به دنبال آن حادثه نیروگاه اتمی فوکو شیما و خارج شدن این نیروگاه از چرخه تولید انرژی ژاپن را با مشکلات مضاعفی رو به رو کرده . زیر سوال رفتن ادامه استفاده از انرژی هسته ای در بین مردم این کشور و فشار افکار عمومی برای برچیدن سایر نیروگاه های اتمی در این کشور دولت ژاپن را وادار کرده برای تامین انرژی به منابع دیگر از جمله گاز مایع طبیعی روی آورد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×