اخبار نساجی

مدیر عامل ‘شل’:تحریم موضوعی سیاسی است

سمینار اوپک و در جمع نفتی های برتر جهان خبرنگاران از فرصت های کوتاه برای گفتگو با مدیران شرکت های بزرگ نفتی استفاده کردند

خبرنگار روزنامه «شرق» نیز در حاشیه سمینار اوپک با مدیران عامل شرکت های نفتی توتا و شل گفتگویی انجام داده و نظر آنها را در مورد تحریم نفتی ایران جویا شده است

از مدیرعامل توتال می‌پرسد:

‌آقای دوماژری، آیا شما روابط‌تان را با ایران به دلیل تحریم قطع کرده‌اید یا همچنان به فعالیت‌تان در ایران ادامه خواهید داد؟

ما هیچ‌وقت با هیچ‌کس روابط‌مان را قطع نمی‌کنیم. روابط ما طولانی‌مدت است. روابط بلندمدت هم بلندمدت هستند. البته تحریم، تحریم است و قانون هم قانون است. ما قوانین را رعایت می‌کنیم اما هیچ‌وقت نگفته‌ایم که با کسی رابطه نداریم. ایران هم مثل بقیه کشورهاست.

‌ با این اوصاف در ایران سرمایه‌گذاری خواهید کرد؟

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

الان نمی‌توانیم در ایران سرمایه‌گذاری کنیم.

‌اگر تحریم‌ها از میان برداشته شود چه؟

من از شما بیشتر نمی‌دانم.

رییس کل «شل» نیز تحریم را موضوعی سیاسی می داند و می گوید:درباره تحریم‌ها حرف نمی‌زنم. این یک موضوع سیاسی است. تحریم‌ها به وسیله آمریکا و اروپا وضع شده‌اند و ما چون یک شرکت اروپایی هستیم، باید از این تحریم‌ها پیروی کنیم.

او در پاسخ به این سوال که ‌اگر تحریم‌ها رفع شود، ایا شرکتش حاضر است دوباره در ایران سرمایه‌گذاری و پروژه اجرا کند؟ به پاسخی کوتاه بسنده می کند واظهار می دارد:هنوز زود است در این‌باره صحبت کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×