اخبار فرش ماشینی

مدیرکل امور عشایر فارس: تامین ۴۴درصد صنایع دستی فارس توسط جامعه عشایری

مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: سالیانه ۴۴ درصد صنایع دستی فارس را جامعه عشایری استان تامین می‌کنند.

حسن حبیبی: نیاز است به منظور حمایت از تولیدات عشایر فارس به ویژه فرش دستباف، مسئولان امر راهکارهایی را اتخاذ کنند تا خرید صنایع دستی عشایر در انتخاب اول متقاضیان باشد.

وی اظهار کرد: جمعیت عشایر فارس سالانه بیش از ۵۷ هزار مترمربع انواع فرش های دستباف کشور را تولید کرده که این رقم برابر با ۴۴ درصد از صنایع دستی استان فارس است و این در حالی بوده که کیفیت این نوع صنایع دستی سبب شده اکثر کارشناسان صنایع دستی اروپایی اولویت اول خرید خود را فرش دستباف عشایر فارس قرار دهند.

وی با بیان اینکه کشورهایی همانند چین، ترکیه، پاکستان و دیگر کشورهای آسیایی مشابه این فرش ها را به بازار بین المللی صادر کرده اند، افزود: تاکنون در تولید طرح های قشقایی فارس ناتوان مانده اند و همچنان نیازمند تولیدات فرش های دستباف عشایر هستند.

حبیبی با اشاره به اینکه جمعیت عشایر فارس ۱۲.۵درصد جامعه عشایری کشور را تشکیل می دهد، گفت: جامعه عشایری استان فارس، عنوان قطب صنایع دستی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی، جمعیت عشایر فارس را جوان و توانمند دانست و تصریح کرد: هر یک از چادرهای عشایری استان را می توان یک کارگاه سیار تولیدکننده صنایع دستی و دامی نام برد که گواه این امر، تولید سالیانه ۲۵درصد گوشت قرمز ارگانیک کشور، تولید بیش از ۴۲.۵ هزار تن فرآورده های لبنی و ۴۴ درصد صنایع دستی از سوی جمعیت عشایر فارس است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر کل امور عشایر فارس از متولیان صنایع دستی و گردشگری و سایر مسئولان مربوطه خواست بستری فراهم شود تا با حمایت نهادهای دولتی، فرش های دستباف عشایر بیشتر از گذشته در بازارهای بین المللی معرفی و به فروش مستقیم برسد و در کشور نیز خرید و تولید این صنایع دستی بیشتر از کالاهای خارجی مورد اهمیت قرار گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×