اخبار نساجی

متاهل ها بیشتر از مجردها به خرید کالای ایرانی گرایش دارند!

مرکز تحقیقات رسانه ملی نتایج یک نظرسنجی درباره گرایش مردم به خرید کالاهای ایرانی و خارجی را منتشر کرد.

به گزارش انتخاب؛ قائم مقام و معاون مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما در مراسمی در تشریح ویژگی ها و نتایج این نظرسنجی ها گفت: این نظرسنجی در تهران و۲۷مرکز استان در بهمن سال گذشته با روش پیمایشی انجام شده است.

اسماعیل سعدی پور افزود: هدف از این نظرسنجی بررسی گرایش و سنجش اعتماد به تبلیغات و ضمانت ها و همچنین سنجش نگرش مردم به کالاهای ایرانی و خارجی بوده است.

وی اضافه کرد: جامعه آماری این نظرسنجی افراد بالای۱۸سال است، که حدود۷۰درصد متاهل و حدود۲۹درصد مجرد بوده اند.

قائم مقام و معاون مرکز تحقیقات رسانه ملی گفت: متوسط تحصیلات جامعه آماری این نظرسنجی۱۰سال و۴ ماه و متوسط درآمد آنان زیر یک میلیون و دویست هزار تومان بوده است.

شرکت کنندگان این نظرسنجی در پاسخ به پرسش «به چه دلیل کالای ایرانی را ترجیح می دهید؟»،‌ کیفیت، ارزانی قیمت، ساخت ایران، ‌خدمات پس از فروش، کمک به تولید داخلی، ‌استاندارد بودن کالای ساخت داخل، ‌حمایت از تولیدکنندگان داخلی، در دسترس بودن و علاقه به کشور را از دلایل خود مطرح کرده اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شهرهای بیرجند، ‌سمنان و بجنورد بیشترین گرایش به کالای ایرانی و شهرهای اهواز، سنندج و بندرعباس کمترین گرایش به کالای ایرانی را داشته اند. این گرایش ناشی از تبلیغات و در دسترس بودن کالای خارجی در شهرهای مرزی کشور است.
این نظرسنجی نشان می دهد گرایش به خرید کالای ایرانی در بین متاهلان بیشتر از مجردهاست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×