اخبار نساجی

لزوم سرمایه گذاری در صنایع بر اساس مزیت هر صنعت

 

لزوم سرمایه گذاری در صنایع بر اساس مزیت هر صنعت

نایب رییس خانه معدن گفت: تولید در کشور بدون شناسایی بازار و مزیت های هر صنعت انجام می شود و به همین دلیل برخی صنایع تنها به یک مونتاژ کار تبدیل شده اند.

محمد رضا بهرامن اظهار کرد: صنایعی که مواد اولیه آنها در داخل کشور موجود است دارای مزیت هستند چراکه حتی در زمان بحران وجود این صنایع آسیب پذیری کمتری دارند و به راحتی تامین کننده بازارهای هدف هستند.

وی ادامه داد: تولید در کشور بدون شناسایی بازار انجام می شود و نگاه به بازار، تنها بازار داخلی تعریف شده برای تولیدات است و به همین دلیل برخی صنایع تنها به یک مونتاژکار مبدل شده اند.

نایب رییس خانه معدن در خصوص انتقاداتی که به مونتاژکاری تولیدات داخلی و وابستگی شدید به واردات مواد اولیه مطرح می شود ، اظهار کرد: در هر دنیا صنعتگران و تولید کنندگان به یکدیگر وابسته اند اما اگر استراتژی صنعتی کشور به درستی تنظیم می شد عارضه یابی و مزیت ها به درستی تعریف می شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: امروز باید از طریق یک بازنگری دقیق، تعیین شود که صنایع مزیت دار کشور کدام هستند و آیا صنعت خودرو و برخی صنایع دیگر کشور موفق عمل کرده و یا به واقع تبدیل به یک مونتاژ کار شده است.

بهرامن تصریح کرد: باید تعیین شود در صنایع موفق علت چیست و پذیرفت که در برخی از صنایع وابستگی شدیدی به واردات مواد اولیه وجود دارد و کشور تنها به یک مونتاژ کار بدل شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×