اخبار نساجی

لزوم برخورداری پیوست صنعت برای طرح های جامع و تفصیلی بررسی شد

 

مسئول دبیرخانه کارگروه حمایت از تولید از رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه استقرار در محدوده های شهری خبرداد و گفت: عدم توجه کافی به بخش صنعت در طرح های جامع و تفصیلی، رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی که در اثر گسترش محدوده شهرها و چالش های ناشی از عوارض تغییر کاربری زمین از موضوعاتی بود که در جلسه اخیر کارگروه مورد بررسی قرار گرفت.

«کیومرث فروتنی» با اشاره به به این مطلب افزود: در این راستا مقرر شد مصوبه ای صادرشود تا از این پس، تمامی طرح های جامع و تفصیلی و حتی طرح های اصلاحی آنها، ‌حتما از پیوست صنعت برخوردار شوند تا وضع موجود صنایع و توسعه واحدهای تولیدی در این طرح ها به خوبی دیده شود.
به گفته وی، بدین ترتیب با تصویب این موضوع علاوه بر اهمیت قائل شدن به وضعیت موجود صنایع ،‌ الزامات توسعه‌ای واحدها نیز در این طرح‌ها رعایت می‌شود و همچنین الزامات دیگری که برای رشد واحدهای تولیدی مد نظر قرار دارد لحاظ خواهد شد.

فروتنی در ادامه از رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی که در اثر گسترش محدوده شهرها با چالش هایی روبرو شده اند خبرداد و گفت: شهرداریها برای وصول عوارض توسعه واحدها، کل زیربنای موجود واحدها را درنظر می گیرند این درحالیست که باید در طرح های توسعه ای، صرفاً زیربنای جدیدی که خواهان احداث آن هستند محاسبه شده و عوارض از آن کسب شود.

مسئول دبیرخانه کارگروه حمایت از تولید ادامه داد: همچنین درحال حاضر شهرداریها پروانه های بهره برداری را به عنوان یک سند رسمی درنظر نمی گیرند لذا میزان زمین زیربنا که در پروانه بهره برداری قید شده به عنوان یکی سند رسمی تلقی نمی شود.

فروتنی افزود:‌ دراین راستا مقرر شد مصوبه ای تدوین شود تا پروانه ها ی بهره برداری به عنوان یک سند رسمی مورد قبول مراجع مختلف خصوصاً شهرداریها قرار گرفته و زیربنایی که در آن قید می شود به عنوان وضع موجود واحد تولیدی مد نظر قرار گرفته و در صورتی که واحدی خواهان اضافه کردن زیربنای جدیدی است صرفاً عوارض مربوط به آن قسمت جدید اخذ شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مسئول دبیرخانه کارگروه حمایت از تولید افزود: نکته دیگر که در جلسه مطرح شد عوارض تغییر کاربری زمین واحدهای صنعتی ذکر کرد و گفت: براین اساس موضوعی عنوان شده که طبق آن واحدهایی که قبل از سال۷۴ جواز تاسیس دریافت کرده و موفق به صدور پروانه بهره برداری شده باشند، مشمول عوارض مربوط به قانون حفظ کاربری اراضی مزروعی و باغات نشده و طبق قوانین زمان وقت با آنها رفتار خواهد شد.
وی این موضوعات را از مصوباتی ذکر کرد که در کارگروه حمایت از تولید به تصویب رسید و با ابلاغ آن از سوی معاون اول رئیس جمهور به مرحله اجرا خواهد رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×