مد و پوشاک

لباس های نانو، از شعار تا واقعیت – قسمت اول

 

لباس های نانو

فناوری نانو این روز ها در بسیاری از صنایع راه یافته است تا با حضور خود زندگی را برای ما ساده تر نماید. یکی از صنایعی که فناوری نانو در آن جایگاه ویژه ای دارد، صنعت نساجی و در راس آن صنعت پوشاک می باشد. در این میان نانو تکنولوژی کاربرد های ویژه ای همچون ضد آب، ضد لک، ضد حساسیت، ضد قارچ، ضد میکروب، ضد الکتریسته ساکن و موارد دیگری را نیز بر روی لباس ها ایجاد می نماید. از این رو بسیاری از متخصصین نساجی و پوشاک در سال های اخیر بیشترین تحقیقات خود را بر روی این فناوری معطوف نمودند تا با دستاورد های به عمل آمده از آن، ضمن خدمت به یشبرد علم روز دنیا، به نوعی بتوانند از نتایج پژوهش هایشان درآمد زایی نیز داشته باشند.

تبلیغات در حوزه لباس نانو

امروزه تبلیغات فراوانی را در رابطه با لباس های با فناوری نانو یا به اختصار لباس های نانو بر روی ویترین برخی از فروشگاه ی پوشاک به سادگی می توان دید. این تبلیغات در برخی موارد آنچنان فراگیر و عمومی شده است که بسیاری از شما همزمان با عبور خود از معابر مختلف سطح شهر با آن ها مواجه خواهید شد. بر روی یکی از معروفترین این تبلیغات اینگونه نوشته است؛ “جوراب نانو موجود می باشد”. البته از سال های نه چندان دور گذشته تبلیغاتی در رابطه با کت و شلوار های نانو نیز به میان آمده است. این تبلیغات نشان از کت و شلوار هایی دارد که ضد آب هستند و کثیف نمی شوند.

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته : مسعود طالاری

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×