اخبار نساجی

لایحه ادغام صنعت وتجارت کی به مجلس می‌رود؟

براساس آخرین اخبار منتشر شده لایحه تشکیلات و نمودار سازمانی وزارت صنعت،‌ تجارت و معدنی به دولت ابلاغ شده و در صورت تصویب در دولت، این لایحه به مجلس رفته و تبدیل به قانون می‌شود.

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته ادغام چندین وزارتخانه اقتصادی کشور با یکدیگر از جمله وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی کلید خورد. در ادامه نیز سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد و به این ترتیب پایه‌های وزارت تازه تاسیس صنعت، معدن و تجارت محکم شد.

به گفته مصیب محمدیان شمالی، مدیرکل هماهنگی امور استانهای وزارت صنعت، تجارت و معدن بعد از تشکیل این وزارتخانه قرار شد ظرف شش ماه لایحه مربوط به تشکیلات و ساختار سازمانی این وزارتخانه نیز ابتدا در دولت و سپس در مجلس به تصویب برسد.

خرداد ماه سال گذشته رضا فاطمی امین، معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که لایحه ادغام وزارتخانه‌‌های صنایع و معادن و بازرگانی تنها یک ماده و یک تبصره داشته و قرار است تا ساختار سازمانی به صورت مبسوط تهیه شود.

قرار بود ادغام دو وزارتخانه شامل مراحل تدوین شرح وظایف و اختیارات دستگاه جدید، طراحی ساختار جدید و فرآیندهای موجود، مهندسی مجدد و یکپارچه‌سازی داده‌ها، تدوین برنامه راهبردی و تعیین تکلیف منابع انسانی باشد. در همین حال برخی نگرانیها نیز درباره تعدیل نیرو در دو وزارتخانه بعد از ادغام وجود داشت که مسئولان مربوطه بارها این نگرانیها را بی‌مورد توصیف کردند.

از سوی دیگر تاکنون روسای سازمانهای صنعت، معدن و تجارت در اغلب استانهای کشور تعیین شده و معاونان و مدیران کل وزارتخانه نیز تقریبا در سمتهای خود تثیبت شده‌اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اما در حالی که ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی به جشن تولد یک سالگی خود نزدیک می‌شود، باید دید دولت چه زمانی لایحه ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی را به مجلس ارائه خواهد داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×