اخبار نساجی

لابی برخی افرادسرشناس برای بودجه های خاص

بودجه امسال نیز به صورت دو سقفی آورده شده است. دو سقفی بودن انضباط بودجه را از بین می برد و شاخص ها را تغییر می دهد.

به گزارش افکارنیوز، موثی الرضا ثروتی ضمن بیان مطلب فوق به تابناک، اظهار داشت: دولت در سال گذشته مدعی بود که میزان وابستگی بودجه به نفت کم شده است اما زمانی که سقف دوم بودجه اجرا شد، میزان وابستگی بودجه به نفت افزایش یافت و امسال نیز به همین صورت خواهد بود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که چرا مجلس بخود به قوانین مصوب توجه نمی کند؟گفت : قانون وحی منزل نیست و تغییر پیدا می کند. گرچه نباید این کار را انجام دهد اما در صورت انجام چنین کاری مجلس از اختیارات خود استفاده کرده است. بودجه نباید خود پایه برخی از وضع قوانین و یا نقض قوانین شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، در ادامه اظهار داشت: برنامه هایی که توسط مجلس نوشته می شود برای بهبود امور فرهنگی، اجتماعی، ‌اقتصادی و سیاسی کشور است. اگر قانون به خوبی اجرا شود و همه پایبند به قانون باشند تاثیر بسیاری خواهد داشت.

ثروتی در انتقاد از روند بودجه نویسی و تصویب آن گفت: یکی از دلایلی که تاثیر منفی بر سرمایه گذاری داشته است، عدم ثبات در قوانین است اما متاسفانه از روی غفلت عدم ثبات در قوانین هر ساله تکرار می شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد ذی‌نفوذ در مجلس و دولت برای گنجاندن بودجه های خاص در لایحه بودجه تلاش می‌کنند، گفت: برخی با روابطی که افراد موثر در جریان تصویب لایحه بودجه دارند همچون معاونت برنامه ریزی راهبردی ریاست جمهوری، آقای عبدالهی و یا آقای ابوترابی سعی می کنند بودجه های خاصی را برای نهادها و یا بنیادهای غیر دولتی تخصیص دهند. این اعتبارات در حالی در کمیسیون تلفیق مصوب می شود که هر چقدر افرادی همانند ما فریاد می زنند انگار گوش شنوایی نیست و امسال نیز همانند سالیان قبل هزاران میلیارد ریال از اموال بیت المال به گونه ای تخصیص پیدا کرد که نه مجلس، نه دولت و نه دیوان محاسبات و سازمان بازرسی اجازه ورود و بررسی چگونگی هزینه کرد بیت المال را ندارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×