اخبار فرش ماشینی

کم توجهی گریبان صنعت فرش همدان را گرفته است

ساختمان تعاونی فرشبافان همدان به مزایده گذاشته شد

رئیس سازمان بازرسی غرب کشور گفت: کم توجهی گریبان صنعت فرش همدان را گرفته و به صنعت فرش در استان همدان کم توجهی شده است.
علی اکبر عابدی که ظهر چهارشنبه در جمع اعضای تعاونی فرش بافان همدان که نسبت به مزایده گذاشته شدن ساختمان محل فعالیتشان توسط وزارت جهاد کشاورزی اعتراض داشتند حضور یافته بود، عنوان کرد: مشکل پیش آمده برای فروش ساختمان این تعاونی در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی قابل حل است.

وی اذعان کرد: ساختمان این مجموعه پس از محول شدن حوزه فرش در کشور به وزارت صنعت، معدن وتجارت طی توافقی بین این وزارت خانه جدید و وزارت جهاد کشاورزی در اختیار تعاونی فرش بافان همدان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: اگر سند این مجموعه به صورت وزارت خانه ای انتقال یافته باشد، مشکل ایجاد شده با تعامل بین دو وزارت خانه قابل حل است.

وی با اشاره به اینکه می توان با اختیاراتی که به استاندار از سوی دولت داده شده، مشکل را حل کرد، اذعان کرد: جهاد کشاورزی چون سند این ساختمان را در اختیار دارد اقدام به فروش آن کرده است.

وی تنها مرجع رسیدگی به این موضوع را سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد و ادامه داد: در بی توجهی به فرش همدان وضع بازار بین المللی نیز تاثیرپذیر بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عابدی با اشاره به اینکه در حالی شرایط فرش حال وروز خوبی را نمی گذراند که زمانی تجار از آلمان به همدان مسافرت می کردند و این حرفه بازار مناسبی در همدان داشت، گفت: فرش همدان بیش از این می تواند در بازار فرش جهان موثر باشد.

طرح های اصیل فرش بین بافندگان استان همدان رواج پیدا کند

وی بیان کرد: ظرفیت و ذائقه صنعت فرش باید مورد بازشناسی قرار گیرد و باید طرح های اصیل همدان بین بافندگان استان همدان رواج پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت اتحادیه فرش فروشان باعث کاهش دخالت دلالان در این بازار می شود، گفت: تولید فرش با کیفیت جایگاه ایران را در بازار جهانی فرش تقویت می کند.

رئیس سازمان بازرسی غرب کشور با تاکید برحمایت از تولید فرش در استان همدان گفت: با کمک استانداری همدان به جهاد کشاورزی می توان از فروش این ساختمان جلوگیری کرد و برای روی ندادن این اتفاق حمایت لازم را خواهم داشت.

فروش ساختمان مصوبه هیئت دولت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این جلسه با تاکید براینکه دستگاه های اجرایی باید خود مشکلات پیش آمده را حل کنند، گفت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان مدعی است که به مزایده گذاشته شدن این ساختمان از مصوبات سفر رئیس جمهور به همدان است.

سعید سیاری با اشاره به اینکه بافت فرش در استان همدان دارای قدمت طولانی است، ادامه داد:هم اکنون در دنیا به دنبال ایجاد برندهای مختلف برای فروش کالای خود هستند اما در ایران، اینگونه به مسائل نگاه نمی شود.

وی بیان کرد: طرح های فرش همدان بسیار مشهور بوده تا جایی که با استان های دیگر نیز رقابت می کرده و نباید این طرح ها به فراموشی سپرده شود.

اشتغال تنها نباید دولتی و کارخانه ای باشد

سیاری تولید ثروت از طریق تولید فرش دستباف وصادرات آن به بازارهای جهانی را در توسعه اقتصادی کشور موثرعنوان کرد و اذعان داشت: اشتغال تنها نباید دولتی و کارخانه ای باشد بلکه باید به دنبال ایجاد اشتغال از طریق بخش خدماتی در کشور بود که در این بخش تولید فرش مورد توجه است.

وی در پایان سخنانش خطاب به اعضای اتحادیه فرش بافان همدان که نگران از دست دادن محل فعالیت خود بودند، گفت: نهایت مذاکرات ما برای حل مشکل فروش ساختمان اتحادیه به ضرر شما نخواهد شد.

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×