اسلاید شو

فرش های موقتی اما هنری!

فرش های موقتی اما هنری!

زمانی برای نوآوری

 

در اصطلاح عامیانه فرش به هر چیزی گفته میشود که معمولاً به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار می گیرد، یعنی روی آن می نشینیم، می خوابیم و یا راه می رویم. اما یک شرکت خلاق هلندی فرش های تولید می کند و یا بهتر است بگویم خلق می کند که نه می توان روی آن نشست، نه خوابید و حتی راه رفت. این شرکت که با هدف ارائه راهکارهای نو در طراحی و با دیدگاه خلاقیت هنری فعالیت می کند از هر چیزی که فکر می کنید در طراحی و خلق فرش های خود استفاده می کند و البته نام ویژه ای هم برای آنها ابداع کرده است و از این آثار هنری به عنوان فرش های موقت مدرن یاد می کند. فعالیت این شرکت به پروژه های خاص و سفارشی، فستیوال ها و جشنواره ها مسابقات و نمایشگاه های مرتبط محدود می شود.

در زیرچند نمونه از فرش های خلق شده توسط این شرکت را ملاحظه می کنید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

  • فرش خلق شده از بطری های خالی پلاستیکی که در جشنواره ای با عنوان “میراث کویر و موسیقی” در مراکش برگزار شد. این فرش با استفاده از بطری های خالی در رنگ های مختلف ایجاد شده وحتی درب های بطری هم در تکمیل پیکسل های تصویری سود برده شده است.

 

 

 

  • نمونه زیر یکی از آخرین طراحی های این شرکت خلاق است که در دانمارک به اجرا درآمده است و در خلق آن از فرش های انبار شرکت فرشEGE دانمارک استفاده شده است. با استفاده از برش رول های فرش های تافتینگ EGE فرش خلاقانه جدیدی به صورت دیوار به دیوار خلق شده است که در کل بیش از ۳۵۰۰ رول فرش بریده شده استفاده شده است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×