اخبار فرش ماشینی

فرش دستباف، نماد صلح طلبی ایرانیان

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

همه ما می‌دانیم جهان محل گذر است و هیچ کس نمی‌تواند در این گذرگاه تا ابد باقی بماند. هر کس که به این گذرگاه تمام شدنی وارد می‌شود حق حیات در آرامش و حق دسترسی به تمام امکانات موجود را برای کمال خویش دارد. ولی متأسفانه عده‌ای برخلاف این مسیر طبیعی و سنت جاری می‌باشند و با اعمال ننگین خود به بر علیه این سنت بر می‌خیزند و به دنبال جهان خواری سیری ناپذیر خود می‌باشند. دنیای کنونی ما را می‌خواهند چنان برنامه ریزی و مدیریت کنند که ما فرض کنیم دنیایی غیر از این چیزی که می‌بینیم غیر ممکن و محال است و تمام ساخته‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی چیزی جز این که می‌بینیم نیست و نباید باشد. صدایی را که از هر گوشه جهان برای بیداری مردم بر می‌خیزد را با تمام امکانات موجود خود خفه می‌کنند و کسانی را که به این ندای آزادی بخش لبیک می‌گویند را به خاک و خون می‌کشند. از طرفی هم با کمال وقاحت و گستاخی برای حقوق بشر کذایی خود اشک تمساح می‌ریزند. اینان را می‌توان در قالب یک فرد، گروه، دولت و ملت مشاهده کرد و قطعاً هر کدام از ما مثال و نمونه‌ای را در اطراف خود می‌بینیم.

دنیا می‌داند که با طلوع اسلام و پذیرش این دین توسط عده کثیری از نسل بشر، جهان شاهد رشد سریع در کمال خواهی و حرکتی رو به جلو شد. تمام فهم بشری از علم و هنر با نگاهی دیگر نگریسته شد و زیبایی‌های موجود در آن زیباتر گردید. مسلمانان با تعالیم برخواسته از قرآن مبین به درجات رفیع دانش و هنر صعود کردند و آثار علمی و هنری زیبایی را خلق کردند که نشانی جز مهربانی و صلح و دعوت به آرامش در آن‌ها نبود. فرش دستباف که میراث انسان‌های کمال طالب بود به هنرمند مسلمان رسید و او زمینه و حاشیه آن را مملو از پیام‌های آرامش بخش خویش قرار داد و صلح طلبی خود را به دیده تمام جهانیان رسانید.

متأسفانه در سالیان اخیر و توسط همان اولتراامپریالیست جهان خوار و جیره خواران دنیا طلبشان برای ناحق جلوه دادن یک حق طبیعی، اعمال و حرکات بی‌شرمانه‌ای بر مردم ایران تحمیل شد. آنان می‌خواهند که ایران از حق خود که همانا بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته‌ای می‌باشد بگذرد و دلیل خود را در این زمینه تنها به دلیل خطرناک و جنگ طلب بودن ایرانیان مسلمان می‌دانند و می‌ترسند که ایرانیان به بمب هسته‌ای دست یابند و دنیا را به آتش و خون بکشند!! اما مردمان آزاده دنیا به خوبی می‌دانند که این حرف‌ها بهانه‌ای بیش نیستند چرا که مردم مسلمان امروز ایران میراث دار همان هنرمند مسلمانان صلح طلب گذشته می‌باشند که متن و حاشیه کالایشان حاوی پیام دوستی و محبت بوده است نه دشمنی و کینه! دشمنان صلح و امنیت دنیا باید بدانند که ایرانیان جز به صلح و دوستی نمی‌اندیشند و بمب‌های هسته‌ای آن‌ها جز آثار زیبای هنری و دستی‌شان مانند فرش دستباف نمی‌باشد که با انداختن بر زیر پای ملت‌ها نه تنها تخریبی ایجاد نمی‌کند بلکه دوستی و صلح را به ارمغان می‌آورد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×