اخبار نساجی

عوامل هشت گانه ایجاد تحول ساختاری در توسعه صنعتی

 

عوامل هشت گانه ایجاد تحول ساختاری در توسعه صنعتی

تهران- دبیر انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن، حمایت از تحقیقات تکنولوژیک و توسعه کیفیت طراحی را از مولفه های ایجاد تحول ساختاری در صنعت و اقتصاد کشور نام برد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از وزارت صنعت،معدن و تجارت، ‘حمید طاهباز توکلی’، وارد کردن نوآوری های تکنولوژیکی به بازار ، توسعه و تقویت نظام مهندسی و افزایش واحدهای نوآوری کوچک در زمینه تکنولوژی های پیشرفته را نیز جزو عوامل هشت گانه متحول کردن صنعت کشور نام برد.

وی افزایش واحدهای تحقیق و توسعه خصوصی ، اتکای بیشتر به سیستم های کارشناسی و استفاده از تجارب سایر کشورها در مدیریت تکنولوژی را از دیگر عوامل پیشرفت صنعتی برشمرد و افزود: تا زمانی که این هشت بند در سیاست ها و برنامه های صنعتی پیاده نشود ، توسعه صنعتی و اقتصادی رخ نخواهد داد.

توکلی فرآیند ایده تا محصول را شامل ۱۶ مرحله دانست و اظهار کرد: به طور معمول روند تحقیقات در کشور، در دو بخش آخر که بسته دانش فنی برای تجاری سازی است، دچار توقف می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود : معمولا کارهای تحقیقاتی خوبی انجام و نمونه نیز ساخته می شود، اما درست در زمانی که باید به نتیجه برسد ،کار متوقف می شود و از سوی دیگر برای تبدیل تحقیقات به ثروت مشکل داریم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×