اخبار فرش ماشینی

ظرفیت‌های فعلی صنایع ریسندگی الیاف کوتاه در کشورهای ASEAN در مقایسه با چین

 

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران به نقل از کمیته بین‌المللی مشورتی پنبه (ICAC)، کشور چین به تنهایی بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید نخ در جهان را در اختیار دارد. این کشور در حدود نیمی از اسپیندل‌های الیاف کوتاه موجود در جهان و یک‌سوم از روتورهای اپن‌اند جهان را به خود اختصاص داده است. در میان کشورهای ASEAN، اندونزی بیشترین ظرفیت ریسندگی پنبه را دارد و در پی آن کشورهای ویتنام و تایلند قرار دارند. مالزی، فیلیپین و میانمار ظرفیت ریسندگی کمی دارند و این در حالی است که کامبوج، سنگاپور و لائوس هیچ ظرفیت نصب شده‌ای برای این منظور ندارند.

با در نظر گرفتن اطلاعات موجود برای ۵ سال گذشته (۲۰۱۱- ۲۰۰۶)، واردات اسپیندل‌های ریسندگی الیاف کوتاه به چین، ویتنام و اندونزی روند رو به رشد مشابهی داشته است در حالیکه کشور چین شاهد کاهش واردات اسپیندل‌ها در سال ۲۰۰۹ نبوده است. با این حال، میانگین واردات به شرکت‌های داخل چین در حدود ۶.۴ میلیون اسپیندل در سال بوده، در حالیکه میانگین اسپیندل‌های وارد شده به ویتنام و اندونزی به ترتیب ۳۲۶ هزار و ۳۱۱ هزار بوده است. واردات اسپیندل‌های ریسندگی الیاف کوتاه به تایلند، میانمار و مالزی کمتر بوده است. هیچ وارداتی برای فیلیپین طی سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ ثبت نشده است. نتایج مشابهی برای واردات روتورهای اپن‌اند می‌توان ترسیم کرد، با وجود اینکه حجم تجارت برای این نوع ماشین‌آلات کوچکتر از حجم تجارت اسپیندل های ریسندگی الیاف کوتاه می باشد./ف

 

جدول ظرفیت نصب شده ریسندگی در کشورهای ASEAN و چین


آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ظرفیت‌های فعلی صنایع ریسندگی الیاف کوتاه در کشورهای ASEAN در مقایسه با چین

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×