اخبار نساجی

طمع ۴ میلیارد دلاری موتورلا را به دردسر انداخت

خبرگزاری فارس: کمیسیون اروپایی وابسته به اتحادیه اروپا قصد دارد در مورد ادعاهای موتورولا در مورد لزوم دریافت غرامت ۴ میلیارد دلاری از مایکروسافت تحقیق کند.

به گزارش فارس به نقل از اینترنت ویک، موتورولا مدعی شده مایکروسافت بدون کسب اجازه از اختراعات ثبت شده این شرکت در محصولات و خدمات خود به خصوص در حوزه بازی استفاده کرده و به همین علت باید ۴ میلیارد دلار به موتورولا غرامت بپردازد.

این شرکت ادعای کلان مشابهی را بر ضد شرکت اپل هم مطرح کرده و با توجه به زیاده خواهی موتورولا که با اعتراض شدید مایکروسافت و اپل مواجه شده کمیسیون اروپا اعلام کرده این شکایت را در واقع تاکتیکی تازه برای کسب درآمد نامشروع می داند و در مورد آن تحقیق خواهد کرد.

در جریان این بررسی ماهیت فناوریهای مورد مناقشه که در آی پد و آیفون اپل و همین طور در ویندوز و کنسول بازی Xbox مورد استفاده قرار گرفته هم مورد توجه قرار می گیرند تا مشخص شود آیا مایکروسافت و اپل واقعا مقصر هستند یا خیر.

در صورتی که مشخص شود هدف از شکایات موتورولا کسب درآمد نامشروع است این شرکت خود به پرداخت غرامت بسیار سنگینی محکوم خواهد شد. همچنین ممکن است فرایند خرید بخشی از شرکت موتورولا از سوی گوگل با پرداخت ۱۲.۵ میلیارد دلار هم مختل شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×