اخبار نساجی

طرح تولید گازوئیل کم گوگرد در پالایشگاه تهران افتتاح شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

طرح تولید گازوئیل کم گوگرد در پالایشگاه تهران افتتاح شد

طرح بهینه سازی فرایند و بهبود کیفیت تولید فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه تهران امروز با حضور رستم قاسمی وزیر نفت به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با فرا رسیدن دهه فجر امروز ۱۸ بهمن ماه با حضور رستم قاسمی وزیر نفت طرح بهینه سازی و بهبود کیفی فرایند تولید در پالایشگاه نفت تهران به طور رسمی افتتاح شد.
مدیریت مصرف انرژی، کاهش تولید سوخت ضایعات، ارتقای استانداردهای زیست محیطی و تولید فراورده های نفتی با استاندارد یورو ۵ اروپا از مهمترین ویژگی‌های این پروژه است.

عملیات اجرایی این پروژه نفتی از چهار سال گذشته تاکنون آغاز شده است ضمن آنکه این طرح نفتی شامل ۱۴ واحد فرایندی بوده که تاکنون ۱۳ واحد آن در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

در حال حاضر واحد تولید هیدروژن با ظرفیت ۴۲ میلیون فوت مکعب در روز، واحد تصفیه نفت سفید با ظرفیت ۳۱.۵ هزار بشکه در روز در مدار بهره برداری قرار گرفته است، همچنین امروز به طور رسمی واحد تصفیه گازوئیل طرح بهینه سازی و بهود کیفی فرایند تولید در پالایشگاه نفت تهران با ظرفیت ۵۱.۵ هزار بشکه در روز به طور رسمی افتتاح شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هزینه سرمایه گذاری این طرح نفتی را معادل ۶۵۰ میلیون دلار است. علاوه بر این با راه اندازی این طرح حدود ۸ میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو ۵ اروپا و ۵۰ پی.پی.ام گوگرد به بهره برداری رسید، همچنین تولید روزانه ۵ میلیون لیتر نفت سفید با استاندارد یورو ۵ هم از دیگر اهداف راه اندازی این پروژه است.

پیش بینی می شود با راه اندازی واحد تصفیه نفت سفید امکان تولید سوخت هواپیما با استاندارد یورو ۵ اروپا در تهران فراهم شود، تاکنون برای اجرای این پروژه نفتی از ۵۸ درصد توان سازندگان و پیمانکاران داخلی استفاده شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×