مد و پوشاک

طراحی پارچه برای ایجاد شادی

 

لیلا جانی، هنرمند جوانی است که آخرین آثار طراحی پارچه و لباس خود را در گالری «عقیلی» به‌نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه آثار طراحی روی پارچه و طراحی لباس به‌نمایش درخواهد آمد که همه‌ی آن‌ها آخرین آثار الهام جانی است. این نمایشگاه «jeez» نامیده می‌شد که در علم، این کلمه به صدای الکتریسیته یا صدایی که قلب را به سوی شادی می‌کشاند، گفته می‌شود، این ویژگی در آثار جانی مشهود است.

طرح‌های پارچه‌ها و لباس‌های این نمایشگاه آمیخته‌ای از هنر هندسی و اقلیمی اسلامی ایران هستند و از فرش‌، طرح فرش و نیز اشعار بزرگان ایران زمین برگرفته شده‌اند. البته هنرمند، این آثار و موتیف‌های به کار رفته در آن‌ها را که از زمان‌های گذشته و از تاریخ تصویری کشور است، در قالبی نو و مدرن ارائه کرده است.

طرح‌هایی که این هنرمند ارائه کرده می‌تواند در لباس، تابلوفرش و دکوراسیون داخلی خانه‌ها که استفاده‌ای از پارچه دارند، مورد استفاده قرار گیرند. افتتاحیه این نمایشگاه همراه با یک ساعت اجرای موسیقی زنده خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این نمایشگاه ۱۷ بهمن‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می‌شود و تا روز ۲۲ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۱۹ دایر در گالری «عقیلی» به آدرس شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، خیابان پنجم، گذر فروردین، پلاک ۱۲ برپا است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×