اخبار فرش ماشینی

صادرات ۶.۹۲ میلیارد دلاری منسوجات ترکیه در ده ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۳

 

صادرات 6.92 میلیارد دلاری منسوجات ترکیه در ده ماهه‌ی نخست سال 2013

صادرات منسوجات ترکیه طی ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۶.۹۲ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷.۳ درصد رشد داشته است.

براساس اطلاعات بدست آمده از انجمن صادرکنندگان نساجی و پوشاک استانبول(ITKIB) و انجمن صادرکنندگان ترکیه(TIM)، در اکتبر ۲۰۱۳، ترکیه از ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۳ بالغ بر ۶.۹ میلیارد دلار کالای نساجی و مواد خام صادر نموده که ۳۳ درصد از آن معادل با ۲.۳ میلیارد دلار مربوط به صادرات پارچه های تاری- پودی بوده است.

صادرات کالاهای نساجی و مواد خام این کشور طی ده ماهه نخست سال ۲۰۱۳ در حدود ۵.۶ درصد از کل صادرات این کشور را شامل می شود.

بیشترین سهم از صادرات نساجی ترکیه در ده ماهه نخست سال ۲۰۱۳ مربوط به بخش پارچه های تاری-پودی بوده که برابر با ۲.۳ میلیارد دلار بوده است. پس از آن صادرات نخ به ارزش ۱.۴۳ میلیارد دلار، پارچه‌ی حلقوی به ارزش ۱.۴۰ میلیارد دلار و الیاف به ارزش ۵۲۶ میلیون دلار در رتبه های بعدی قرار داشتند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مطابق با اطلاعات بدست آمده، اتحادیه اروپا با سهم ۴۵.۴ درصدی از واردات محصولات نساجی ترکیه همچنان در سکوی نخست کشورهای واردکننده‌ی محصولات نساجی این کشور در ده ماهه نخست سال ۲۰۱۳ باقی ماند. صادرات کالای نساجی و مواد خام به خاورمیانه طی این مدت بالغ بر ۵۳۲ میلیون دلار بوده که در مقایسه با دوره‌ی مشابه در سال گذشته ۰.۹ درصد رشد داشته است.

ترکیه از ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۳ محصولات نساجی خود را به ترتیب به روسیه به ارزش ۸۸۳ میلیون دلار، ایتالیا ۶۹۶ به ارزش میلیون دلار، آلمان به ارزش۳۶۱ میلیون دلار و رومانی به ارزش ۲۶۷ میلیون دلار صادر نموده است.

۳.۲۷ میلیارد دلار کالای نساجی و مواد خام ترکیه در ده ماه نخست سال ۲۰۱۳ از استانبول و ۹۳۳میلیون دلارِ آن از استان بورس صادر شده است.
شایان ذکر است که مجموع صادرات سالیانه منسوجات و پوشاک ترکیه بالغ بر حدود ۲۵ میلیارد دلار می‌باشد.

منبع: Fibre2fashion News Desk – India
ترجمه: مهندس حمیده تشکری شاد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×