اخبار فرش ماشینی

صادرات بیش از ۱۶۸ میلیون دلار فرش ماشینی از استان اصفهان در سال ۹۱

مدیرکل گمرک اصفهان گفت: صادرات گمرکات استان در سال گذشته یک میلیارد و ۵۹۸ میلیون دلار بود که نسبت به سال ۹۰ از نظر ارزش پنج درصد افزایش داشت.

ˈاسدالله احمدی ونهریˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش صنعتی و شیمیایی با اختصاص ۹۷ درصد از نظر وزن و ۷۰ درصد ارزش، بیشترین سهم را در این مدت داشت.

مدیرکل گمرک اصفهان اظهار کرد: سهم بخش صنایع دستی از نظر ارزش ۲۶ درصد کل صادرات گمرکات استان و به میزان ۴۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بوده است.

وی اضافه کرد: ۳۲ هزار و ۳۴۷ تن محصولات کشاورزی و غذایی به ارزش بالغ بر ۵۴ میلیون و ۹۱۷ هزار دلار نیز در سال ۹۱ از گمرکات استان اصفهان صادر شد که نسبت به سال ۹۰ از نظر وزن پنج درصد کاهش و از نظر ارزش سه درصد افزایش داشت.

احمدی ونهری گفت: صادرات اداره کل گمرک اصفهان در سال ۹۱ شامل ۶۱۰ نوع کالا به ۸۵ کشور جهان بود و افغانستان با وارد کردن ۴۹۷ میلیون و ۲۲۹ هزار دلار کالا جایگاه نخست را به خود اختصاص داد.

وی افزود: در میان وارد کنندگان کالا از گمرک اصفهان، مکان دوم به امارات متحده عربی با ۴۱۹ میلیون و ۴۰۴ هزار دلار و رتبه سوم به عراق با ۳۹۸ میلیون و ۸۳۲ هزار دلار اختصاص دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر کل گمرک اصفهان در باره مهمترین کالاهای صادراتی این گمرک اظهار کرد: گروه صنایع دستی با ۴۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار، آهن آلات و فولاد با ۳۱۵ میلیون و ۹۶۰ هزار دلار، فرش ماشینی با ۱۶۸ میلیون و ۹۳۴ هزار دلار و محصولات پتروشیمی با ۱۲۹ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار، عمده ترین اقلام صادراتی گمرکات استان بود

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×