اخبار نساجی

شیوه‌نامه برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو تغییر می‌کند / وزرا ماهی یک بار به شورای گفت‌وگو می‌آیند

 

شیوه‌نامه برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو تغییر می‌کند / وزرا ماهی یک بار به شورای گفت‌وگو می‌آیند

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از تغییر شیوه‌نامه برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو خبر داد و گفت: وزرا ماهی یکبار به شورای گفت‌وگو می‌آیند.

به گزارش فارس، محمد نهاوندیان امروز در نشست خبری پس از دومین جلسه شورای گفت‌وگو در دولت جدید اظهار داشت: پس از افتتاحیه دور جدید شورای گفت‌‌وگو فرصت خوبی برای ارائه نظرات فعالان اقتصادی در حضور وزرای اقتصادی و دولت جدید فراهم شد، تا اولویت‌های بخش اقتصادی کشور مورد تاکید قرار گیرد.

وی افزود: جلسه‌ای که قرار بود، دو هفته پیش برگزار شود، به سبب عدم حضور برخی وزرا در تهران امکان برگزار پیدا نکرد و در جلسه امروز هم رئیس شورا، رئیس بانک مرکزی به دلیل حضور در اجلاس بانک جهانی و صندوق بین‌المللی به واشنگتن سفر کردند. اما صلاح بر این شد، تا جلسه تشکیل شود و امیدواریم در جلسه آینده با حضور این دو عضو جلسات ادامه پیدا کند.

نهاوندیان گفت: در بخش اخبار و گزارشات موضوع مصوبات ۳۵ بندی دولت در تسهیل فضای کسب و کار مورد بحث قرار گرفت که بر این اساس برخی از بند‌ها با درجات مهم‌تر از قوت و ضعف در اجرا برخوردار بودند، لذا شورا مصوب کرد، تا دبیرخانه شورای گفت‌وگو با کمک اتاق‌های شهرستان‌ها و اتاق‌های تعاون، کیفیت و نحوه اجرایی شدن این مصوبات را به صورت گزارشی تهیه کرده و به کمیسیون اقتصادی دولت منعکس کند، تا در جه تحقق آن مورد بررسی قرار گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: برخی از این مصوبات به گمرک و برخی به دیگر سازمان‌ها مربوط می‌شود، لذا این انتظار می‌رود، تا همکاری بیشتری در خصوص این مصوبات وجود داشته باشد.

دبیر شورای گفت‌وگو گفت: گزارش وضعیت آب کشور با توجه به اهمیتی که داشت قرار شد، تا در جلسه آینده مورد بحث قرار گیرد تا سازمان محیط زیست و وزارت جهاد نیز گزارشات خود را ارائه کند.

وی افزود: همزمان با طرح این موضوع کارگروه دریاچه ارومیه نیز در هیئت دولت تهیه شده بود که این نشان‌دهنده اهتمام مشترک بخش خصوصی و دولت برای یک موضوع خطیر و ملی با یک همت عمومی است.

وی در خصوص عدم حضور وزرای اقتصادی گفت: قرار شده است، تا شیوه‌نامه برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو اصلاح شود و وزرا ماهی یکبار در جلسات شورای گفت‌وگو حضور پیدا کنند و جلسات فرعی شورا با حضور معاونان شورا تشکیل شود که اگر این شیوه‌نامه به تصویب این شورا برسد، درجه تحقق بالاتری دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×